Article for a general audience (Diverse speeches and writings)
Humanisation de la marque et web 2.0
Brandt, Céline
2012
 

Files


Full Text
La libre.pdf
Author postprint (82.69 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Personnification; confiance; engagement
Abstract :
[fr] La personnification est l’action de représenter sous les traits d’une personne une chose abstraite ou inanimée. Au sein des réseaux sociaux, les consommateurs souhaitent s’adresser directement au porte-parole de la marque, en général le dirigeant de la société. Les conséquences de ce type de communication personnelle sur le comportement du consommateur sont l’amélioration de la confiance, la satisfaction et l’engagement du consommateur.
Research center :
HEC ULiège
Disciplines :
Marketing
Author, co-author :
Brandt, Céline ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion : UER > Marketing général
Language :
French
Title :
Humanisation de la marque et web 2.0
Publication date :
15 December 2012
Journal title :
La Libre Belgique
ISSN :
2031-0412
Publisher :
La Libre Belgique, Bruxelles, Belgium
Name of the research project :
Social networks in marketing: Relationship between online behavior and offline benefits for the company
Available on ORBi :
since 03 January 2013

Statistics


Number of views
234 (20 by ULiège)
Number of downloads
4 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi