Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Download
Article (Scientific journals)
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d'accrochage scoalire lors de la transition primaire-secondaire
Poncelet, Debora
;
Lafontaine, Dominique
2011
•
In
Mesure et Évaluation en Éducation, 34
(1), p. 55-95
Peer Reviewed verified by ORBi
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/114134
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
MeE_v34 n1_2011_Poncelet.pdf
Publisher postprint (852.76 kB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
Transition primaire-secondaire; décrochage scolaire; adolescence; famille; école secondaire; données longitudinales; pistes causales; Transition from elementary to secondary school; school dropout; family; secondary school; longitudinal data; path analysis
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Debora
Lafontaine, Dominique
;
Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
French
Title :
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d'accrochage scoalire lors de la transition primaire-secondaire
Publication date :
2011
Journal title :
Mesure et Évaluation en Éducation
ISSN :
0823-3993
eISSN :
2368-2000
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education (ADMEE), Québec, Canada
Volume :
34
Issue :
1
Pages :
55-95
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 12 March 2012
Statistics
Number of views
406 (51 by ULiège)
Number of downloads
1278 (64 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi