Article (Scientific journals)
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d'accrochage scoalire lors de la transition primaire-secondaire
Poncelet, Debora; Lafontaine, Dominique
2011In Mesure et Évaluation en Éducation, 34 (1), p. 55-95
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
MeE_v34 n1_2011_Poncelet.pdf
Publisher postprint (852.76 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Transition primaire-secondaire; décrochage scolaire; adolescence; famille; école secondaire; données longitudinales; pistes causales; Transition from elementary to secondary school; school dropout; family; secondary school; longitudinal data; path analysis
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Debora
Lafontaine, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
French
Title :
Un modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d'accrochage scoalire lors de la transition primaire-secondaire
Publication date :
2011
Journal title :
Mesure et Évaluation en Éducation
ISSN :
0823-3993
eISSN :
2368-2000
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education (ADMEE), Québec, Canada
Volume :
34
Issue :
1
Pages :
55-95
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 12 March 2012

Statistics


Number of views
384 (49 by ULiège)
Number of downloads
1256 (60 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi