No full text
Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Participative research in a school system: parents-professionals co-construction of knowledge
Detraux, Jean-Jacques; Frenkel, Stéphanie
2011Eight research seminar of the European Resource Centre for Research in Social Work (ERCSW)
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
empowerment; school system; at risk children
Abstract :
[fr] Notre communication porte essentiellement sur la recherche-action menée pendant 2 ans au sein d’écoles à discrimination positive en Communauté française de Belgique : « Projet d’Accordage Parents-Professionnels auprès d’Elèves à Risque » (PAPPER). Après avoir présenté l’origine de ce travail, nos objectifs et la méthodologie utilisée, nous traiterons notamment : - Des difficultés de l’implémentation d’une recherche participative. - De la richesse d’une co-construction des savoirs et savoir-faire au sein d’une communauté de pratique. - De l’empowerment des différents acteurs de terrain (enseignants, agents de Centre Psycho-Médico-Social, parents). - Du produit de cette recherche-action : le « Répertoire de ressources utiles ».
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Detraux, Jean-Jacques ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Psychologie et pédagogie de la personne handicapée
Frenkel, Stéphanie ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Psychologie scolaire
Language :
English
Title :
Participative research in a school system: parents-professionals co-construction of knowledge
Publication date :
03 December 2011
Event name :
Eight research seminar of the European Resource Centre for Research in Social Work (ERCSW)
Event organizer :
Université Vytautas-Magnus
Event place :
Kaunas, Lithuania
Event date :
2 & 3 décembre 2011
Audience :
International
Available on ORBi :
since 27 February 2012

Statistics


Number of views
98 (8 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi