Article (Scientific journals)
The triple Consistency Illustrated by e-tivities to Help Understand National and International Policies in e-learning
Kovertaite, Vilma Ruta; Leclercq, Dieudonné
2006In Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire, 3 (1-2), p. 1-7
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
RITPU_Kovertaite_Leclercq_3-2.pdf
Publisher postprint (385.99 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Triple consistency; Pedagogical alignment; evaluation of students'performances; methods of teaching; methods of learning
Abstract :
[fr] Les auteurs décrivent la conception et l’utilisation d’e-tivités, mot forgé pour designer des activités menées dans le cadre d’un cours à distance appelé « Politique nationale et internationale dans l’enseignement ouvert et à distance », lui-même inclus dans un diplôme de maîtrise intitulé « Technologie de l’Information en Enseignement à Distance ». L’article se concentre sur la triple concordance entre les objectifs, les méthodes et le système d’évaluation, et sur la représentation de cette triple concordance.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Kovertaite, Vilma Ruta;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Technologie de l'éducation
Leclercq, Dieudonné  
Language :
English
Title :
The triple Consistency Illustrated by e-tivities to Help Understand National and International Policies in e-learning
Publication date :
2006
Journal title :
Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire
eISSN :
1708-7570
Publisher :
Profetic, Montréal, Canada
Volume :
3
Issue :
1-2
Pages :
1-7
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 07 April 2009

Statistics


Number of views
107 (17 by ULiège)
Number of downloads
145 (4 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi