The University of Liège wishes to use cookies or trackers to store and access your personal data, to perform audience measurement. Some cookies are necessary for the website to function. Cookie policy.
![]() ![]() | Goosse, M., & Willems, S. (23 January 2025). La communication empathique dans les soins de santé : Comment l’entraîner? [Paper presentation]. Communiquer et collaborer avec l’enfant pour les soins, Liège, Belgium. ![]() |
![]() ![]() | Goosse, M., Martinez Perez, T., & Willems, S. (16 December 2024). Communication Training for the Provision of Psychological Assessment Feedback: An Exploratory Randomized Controlled Study. Training and Education in Psychology, 19 (1), 14-25. doi:10.1037/tep0000500 ![]() |
![]() ![]() | Goosse, M., Bragard, I., Peters, & Willems, S. (2024). Comparison of Two Simulation Tools to Develop Empathic Communication Skills in Nursing Students Breaking Bad News: A Randomized Controlled Study. Clinical Simulation in Nursing, 87, 101493. doi:10.1016/j.ecns.2023.101493 ![]() |
![]() ![]() | Goosse, M. (2023). Évaluation de différents dispositifs pédagogiques dans la formation des cliniciens à la communication empathique dans les soins [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège [BE]]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/302932 |
![]() ![]() | Wagener, A., Willems, S., Goosse, M., Della Libera, C., & Simon, J. (23 May 2023). Les vidéos 360° comme outil d'évaluation transdiagnostique et de formation : Illustration de l'environnement Darius [Paper presentation]. 18èmes Journées Scientifiques, Louvain-la-Neuve, Belgium. ![]() |
![]() ![]() | Goosse, M., Kreusch, F., Van der Molen, H., & Willems, S. (2023). Impact of E-Learning and Role Play-Based Training on Psychology Students’ Communication Skills: A feasibility study. Journal of Communication in Healthcare. doi:10.1080/17538068.2023.2193493 ![]() |
![]() ![]() | Della Libera, C.* , Goosse, M.* , Laroi, F.* , & Willems, S.*. (2023). Examining the impact of experiencing auditory verbal hallucinations from a first-person perspective on the degree of empathy and stigmatization in a group of psychology students: A study using 360° immersive videos. Comprehensive Psychiatry, 123, 152379. doi:10.1016/j.comppsych.2023.152379 ![]() ![]() * These authors have contributed equally to this work. |
![]() ![]() | Goosse, M., & Willems, S. (2022). Evaluation of the Impact of Two Types of Training on Undergraduates Psychologist Communication Skills During a Breaking Bad News Interview. Horizons of Psychology. ![]() |
Goosse, M., Peeters, L., & Willems, S. (2022). Evaluation de deux dispositifs de formation à la communication empathique lors d’annonce de mauvaises nouvelles chez les étudiants en 4° année de soins infirmiers. In Société Internationale Francophone d'Education Médicale (SIFEM), Pedagogie Médicale (pp. 27-S102). Société Internationale Francophone d'Education Médicale (SIFEM). ![]() ![]() |
Goosse, M., & Willems, S. (20 May 2022). Impact de la prise de perspective via l’immersion 360° sur l’empathie et les stéréotypes chez les étudiants en psychologie : Comparaison entre différents degrés d’immersion [Paper presentation]. 3e Colloque francophone de pratiques en TCC, Louvain La Neuve, Belgium. |
![]() ![]() | Goosse, M., & Willems, S. (13 May 2022). Enseigner aux étudiants le partenariat patient dans la remise de conclusions [Paper presentation]. Journée de la Clinique Psychologique et Logopédique de l'Université de Liège, Liège, Belgium. |
![]() ![]() | Goosse, M., & Willems, S. (03 November 2021). Impact of being immersed in an elderly patient’s shoes confronted to non empathic ageist attitudes on ageism and empathy Comparison of two methods: Immersive 360 videos and 2D computer screen [Poster presentation]. Technology, Mind, and Society Conference. |
Willems, S., Goosse, M., & Leclercq, A.-L. (08 October 2021). L'interdisciplinarité dans la formation du neuropsychologue [Paper presentation]. Colloque national de neuropsychologie clinique (CNNC 4), Rennes, France. |
![]() ![]() | Goosse, M., Kreusch, F., & willems, S. (28 May 2021). Assessment of the impact of a training program including e-learning and role-plays in third year psychology students' communication skills [Poster presentation]. Belgian association for psychological sciences. |
![]() ![]() | Goosse, M., & Willems, S. (27 May 2020). In the patient’s shoes : effect of immersion on psychologist students’ communication [Poster presentation]. Belgian Association for Psychological Sciences. |
![]() ![]() | Servotte, J.-C., Goosse, M., Campbell, S., Dardenne, N., Pilote, B., Simoneau, I. L., Guillaume, M., Bragard, I., & GHUYSEN, A. (2020). Virtual reality experience: immersion, sense of presence and cybersickness. Clinical Simulation in Nursing. doi:10.1016/j.ecns.2019.09.006 ![]() |
Goosse, M., Ortiz Halabi, I., BARTHELEMY, N., Guillaume, M., GHUYSEN, A., JERUSALEM, G., & Bragard, I. (10 July 2019). A virtual patient to enhance physicians training in breaking bad news in oncology [Paper presentation]. Simulation Congress 2019, Liege, Belgium. |
Goosse, M., Ortiz Halabi, I., BARTHELEMY, N., Guillaume, M., GHUYSEN, A., JERUSALEM, G., & Bragard, I. (12 June 2019). Methodology of a virtual patient development to enhance physicians training in breaking bad news in oncology [Paper presentation]. Sesam annual meeting, Glasgow, United Kingdom. |
![]() ![]() | Pilote, B., Lemieux, S., Côté, R., Richard, G., Servotte, J.-C., Goosse, M., Bragard, I., & Simoneau, I. L. (2019). PERTINENCE PÉDAGOGIQUE DE LA SIMULATION CLINIQUE PAR RÉALITÉ VIRTUELLE DANS LA FORMATION COLLÉGIALE SOINS PRÉHOSPITALIERS D’URGENCE 181.A0. (PAREA PA2017-010). PAREA. https://orbi.uliege.be/handle/2268/235056 |
![]() ![]() | Servotte, J.-C.* , Bragard, I.* , Szyld, D., Van Ngoc, P., Scholtes, B., VAN CAUWENBERGE, I., Donneau, A.-F., Dardenne, N., Goosse, M., Pilote, B., Guillaume, M., & Ghuysen, A. (2019). Efficacy of a Short Role-Play Training on Breaking Bad News in the Emergency Department. Western Journal of Emergency Medicine, 20 (6). doi:10.5811//WESTJEM.2019.8.43441 ![]() * These authors have contributed equally to this work. |
![]() ![]() | Goosse, M., Servotte, J.-C., Grégoire, C., Guillaume, M., & Bragard, I. (23 April 2018). Annonce de mauvaise nouvelle en oncologie : développement d’un environnement virtuel pour la formation des étudiants et assistants en médecine [Poster presentation]. Psychologie de la santé et outils numériques : Applications, perspectives et éthique. ![]() |
![]() ![]() | Goosse, M., Servotte, J.-C., Grégoire, C., GHUYSEN, A., & Bragard, I. (23 April 2018). Simulation de catastrophes: Conception et validation d’un environnement de réalité virtuelle [Poster presentation]. Psychologie de la santé et outils numériques : Applications, perspectives et éthique. ![]() |
![]() ![]() | Servotte, J.-C., Ghuysen, A., Goosse, M., & Bragard, I. (20 March 2018). Développement de la Réalité Virtuelle en Médecine de Catastrophe [Paper presentation]. Festival Imagésanté, Liège, Belgium. |
![]() ![]() | Servotte, J.-C., Ghuysen, A., Goosse, M., & Bragard, I. (17 March 2018). Place de la simulation et de la réalité virtuelle dans la formation : développement d’un environnement de réalité virtuelle en médecine de catastrophe [Paper presentation]. Colloque TACMED, Liège, Belgium. |