Article (Scientific journals)
Une méthodologie de la construction des programmes scolaires
de Landsheere, Gilbert
1972In Revue Française de Pédagogie, 19 (avril-mai-juin), p. 14-22
 

Files


Full Text
INRP_1972_2.pdf
Publisher postprint (411.47 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Abstract :
[en] A methodology for the elaboration of school curriculum - The elaboration of a plan of studies in the first cycle of secondary education, as in every planned educational system, has four aspects : 1) the definition of aims and requirements ; 2) the setting up of methods and instruments ; 3) the evaluation of the efficiency of these methods and instruments ; 4) the convenient teacher's training. Then it appears that it is a complicated task which cannat be only the result of the thoughts of an experts' group, but has to be elaborated by permanent organizations getting their strength from a system of centers of experimental pedagogy.
[fr] La construction d'un plan d'étude dans le premier cycle de l'enseignement secondaire, comme dans tout système d'action éducation- nelle planifié, comporte 4 aspects : 1) la définition des finalités et des exigences ; 2) la mise au point des méthodes et des instruments ; 3) l'évaluation de l'efficacité de ces méthodes et de ces instruments ; 4) la formation adéquate des maltres. C'est donc une oeuvre complexe qui ne peut naltre de la méditation d'un groupe d'experts, mais qui doit être élaborée par des organismes permanents s'appuyant sur un réseau de centres de pédagogie expérimentale.
[es] Una metodologla de la construcci6n de los programas escolares - La construcci6n de un plan de estudio en el primer cielo de la segunda ensenanza como en todo sistema de acci6n educativa planificado comporta cuatro aspectas : 1) la definici6n de las finalidades y de las exigencias ; 2) la puesta a punta de los métodos y de los instrumentes ; 3) la valuaci6n de la eficacia de estos métodos y de estos instrumentas ; 4) la formaci6n adecuada de los maestros. Es, pues, una obra compleja que no puede nacer de la meditaci6n de un grupo de expertos, pero que ha de ser elaborada por organismos permanentes que se apoyan sobre una red de centras de pedagogla experimental.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
de Landsheere, Gilbert ;  Université de Liège - ULiège > Laboratoire de Pédagogie expérimentale
Language :
French
Title :
Une méthodologie de la construction des programmes scolaires
Publication date :
1972
Journal title :
Revue Française de Pédagogie
ISSN :
0556-7807
Publisher :
Institut national de recherche pédagogique, Paris, France
Volume :
19
Issue :
avril-mai-juin
Pages :
14-22
Available on ORBi :
since 16 May 2011

Statistics


Number of views
69 (2 by ULiège)
Number of downloads
204 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi