Article (Scientific journals)
Représentations sur le genre et réseaux d’affaires chez les femmes entrepreneures
Constantinidis, Christina
2010In Revue Française de Gestion, 36 (202), p. 127-143
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Constantinidis_RFG-2010_Gender-Networking-Entrepreneurship_Postprint.pdf
Publisher postprint (528.29 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Women entrepreneurs; Networks; Gender; Femmes entrepreneures; Réseaux; Genre
Abstract :
[fr] Cet article explore la problématique des réseaux d’affaires chez les femmes entrepreneures sous l’angle du genre. Le but est d’appréhender leurs représentations et comportements et de comprendre les difficultés pouvant y être liées. Cette contribution est double. D’une part les auteurs identifient des facteurs participant à la construction des réseaux avec un focus sur les représentations individuelles. D’autre part, ils apportent une explication par les réseaux aux difficultés vécues par les femmes entrepreneures.
[en] The paper explores the issue of business networks among female entrepreneurs in terms of gender. The aim is to explore these womens perceptions and behaviours and to understand related difficulties. Our contribution is double. We identify factors contributing to network construction with a focus on individual perceptions and offer an explanation for the difficulties women face.
Research center :
EgiD - Études sur le Genre et la Diversité en Gestion - ULiège
Disciplines :
General management, entrepreneurship & organizational theory
Author, co-author :
Constantinidis, Christina ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion : UER > Gestion des ressources hum. et management des organisations
Language :
French
Title :
Représentations sur le genre et réseaux d’affaires chez les femmes entrepreneures
Alternative titles :
[en] Gender perceptions and business networks among female entrepreneurs
Publication date :
2010
Journal title :
Revue Française de Gestion
ISSN :
0338-4551
eISSN :
1777-5663
Publisher :
Fondation nationale pour l'enseignement de la gestion des entreprises, Paris, France
Special issue title :
Management et réseaux sociaux
Volume :
36
Issue :
202
Pages :
127-143
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 09 November 2010

Statistics


Number of views
170 (31 by ULiège)
Number of downloads
240 (8 by ULiège)

Scopus citations®
 
10
Scopus citations®
without self-citations
10
OpenCitations
 
18

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi