Reference : La géographie du commerce : un savoir utile aux professionnels
Scientific congresses and symposiums : Paper published in a book
Business & economic sciences : Special economic topics (health, labor, transportation…)
Social & behavioral sciences, psychology : Human geography & demography
http://hdl.handle.net/2268/72197
La géographie du commerce : un savoir utile aux professionnels
English
Merenne-Schoumaker, Bernadette mailto [Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie >]
1989
Ouvrage publié avec le concours du FNRS
Le commerce de détail face aux mutations actuelles. Les faits et leur analyse
[en] Retail Trade with Regards to the present-day Changes. The Facts and their Analysis
Merenne-Schoumaker, Bernadette mailto
Université de Liège
Collection Commerce et Société V
95-105
No
Yes
International
Liège
Belgique
Colloque international du Groupe de travail : Géographie des activités commerciales de l'UGI
21-24 septembre 1987
Université de Liège
Liège
Belgique
[en] Commercial Geography ; Business
[fr] Géographie commerciale ; Monde des affaires
[en] This article briefly presents geography and highlights the links between geography and commercial activities. It describes the four fields of investigation of retail geography : urban networks, town planning, commercial location, and the consumer's spatial behavior.
The objective of this study is thus to show the usefulness of commercial geography in professional environments. Geographic "space awareness" can greatly help the business community, for example, in the choice of business locations or during analysis at different scales (from the world or country to the local level). Contacts between geographers and the business community should also increase, because ft is undoubtedly through constant dialogue between these two groups that commercial geography can achieve its full potential.
[fr] Cet article discute de la place de la géographie commerciale en géographie; identifie ainsi quatre champs d'investigation de la géographie du commerce de détail : les réseaux urbains, l'aménagement des villes, les localisations commerciales et les comportements spatiaux des consommateurs. Il montre aussi l'utilité des travaux de géographie du commerce dedéatil pour le monde des affaires et plaide ainsi pour un renforcement des liens entre ces deux secteurs.
SEGEFA : Service d'Etudes en Géographie économique fondamentale et appliquée
Researchers ; Professionals ; Students
http://hdl.handle.net/2268/72197

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Mérenne La géo. du commerce - un savoir utile aux professionnels 1989.pdfPublisher postprint518.91 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.