Reference : Les trois dimensions de l'enseignement de la géographie
Scientific journals : Article
Social & behavioral sciences, psychology : Human geography & demography
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/2268/70178
Les trois dimensions de l'enseignement de la géographie
English
Merenne-Schoumaker, Bernadette mailto [Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie >]
1986
Revue de Géographie de Lyon
Ass Amis Revue de Géographie de Lyon
61
2
183-188
Yes
International
0035-113X
Lyon
France
[en] Teaching of Geography ; Concepts ; Geographical Space
[fr] Didactique de la géographie ; Concepts ; Espace gépgraphique
[en] Explicitation of the contribution of Geography teaching with analyse of three dimensions of the matter : knowledge, skills and values. One reorientation towards his concepts and fundemental learnings (geographical space, geographical thinking and conceptualisation of space) is also proposed
[fr] Mise en évidence de la spécificité de l'enseignement de la géographie avec analyse de trois dimensions spécifiques : savoir, savoir-faire et savoir-être. Proposition d'une réorientation autour des concepts et apprentissages fondamentaux : espace géographique, raisonnement géographique et savoir penser l'espace
L.M.G. : laboratoire de Méthodologie de la Géographie
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/2268/70178
Disponible aussi sur le site : http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/geoca_0035-113x_1986_num_61_2_4085

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Mérenne 1986 Trois dimensions ens géo.pdfPublisher postprint236.91 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.