Article (Scientific journals)
Les trois dimensions de l'enseignement de la géographie
Merenne-Schoumaker, Bernadette
1986In Revue de Géographie de Lyon, 61 (2), p. 183-188
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Mérenne 1986 Trois dimensions ens géo.pdf
Publisher postprint (242.6 kB)
Download

Disponible aussi sur le site : http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/geoca_0035-113x_1986_num_61_2_4085


All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Teaching of Geography; Concepts; Geographical Space; Didactique de la géographie; Espace gépgraphique
Abstract :
[en] Explicitation of the contribution of Geography teaching with analyse of three dimensions of the matter : knowledge, skills and values. One reorientation towards his concepts and fundemental learnings (geographical space, geographical thinking and conceptualisation of space) is also proposed
[fr] Mise en évidence de la spécificité de l'enseignement de la géographie avec analyse de trois dimensions spécifiques : savoir, savoir-faire et savoir-être. Proposition d'une réorientation autour des concepts et apprentissages fondamentaux : espace géographique, raisonnement géographique et savoir penser l'espace
Research Center/Unit :
L.M.G. : laboratoire de Méthodologie de la Géographie
Disciplines :
Human geography & demography
Education & instruction
Author, co-author :
Merenne-Schoumaker, Bernadette  ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie
Language :
English
Title :
Les trois dimensions de l'enseignement de la géographie
Publication date :
1986
Journal title :
Revue de Géographie de Lyon
ISSN :
0035-113X
Publisher :
Ass Amis Revue de Géographie de Lyon, Lyon, France
Volume :
61
Issue :
2
Pages :
183-188
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 25 August 2010

Statistics


Number of views
203 (0 by ULiège)
Number of downloads
664 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi