Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Managing Multiple Conceptions in Thermodynamics: A Comparison of Pluralist and Monist Teaching Approaches
Natalis, Vincent; Potvin, Patrice
2025ESERA 2025
Peer reviewed
 

Files


Full Text
ESERA2025_VNatalis_Pluralism.pdf
Author postprint (763.49 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
thermodynamics; chemistry; physics; conceptual change; conceptual prevalence; pluralism; coexistence; tertiary education; energy; entropy
Disciplines :
Chemistry
Physics
Education & instruction
Author, co-author :
Natalis, Vincent  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Potvin, Patrice;  UQAM - Université du Québec à Montréal > Didactique des Sciences
Language :
English
Title :
Managing Multiple Conceptions in Thermodynamics: A Comparison of Pluralist and Monist Teaching Approaches
Alternative titles :
[fr] Gérer plusieurs conceptions en thermodynamique : comparaison des approches d'enseignement pluraliste et moniste
Publication date :
28 August 2025
Event name :
ESERA 2025
Event place :
Copenhague, Denmark
Event date :
28/08/2025
Audience :
International
Peer review/Selection committee :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 28 August 2025

Statistics


Number of views
22 (6 by ULiège)
Number of downloads
22 (4 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi