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EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2002 Film, television, video and multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Lange, André
2002Council of Europe, Strasbourg, France
Editorial reviewed
 

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Keywords :
Audiovisual market; Media companies; international trade; radio; television; marché audiovisuel; statsitiques; staistics; groupes de communication; télévision
Abstract :
[en] Chapter 1 - Methodology Population and currency exchange rates Chapter 2 - European audiovisual markets and companies in the global context Leading media companies in the world, size of the European audiovisual market, foreign audiovisual companies in Europe, international trade in audiovisual programmes Chapter 3 - Radio and television companies - European summary: Companies, revenues, financing of public service systems, financial situations Chapter 4 - Television companies Analysis country by country, from Austria to Turkey (in 31 countries), including the financial situation of national TV industries and the main TV companies Chapter 5 - Advertising Advertising expenditure, distribution of aspend, advertising expenditure in TV and cinema, advertising in Central and Eastern Europe
[fr] Chapitre 1 - Méthodologie Activités des entreprises du service audiovisuel et taux de change de monnaies Chapitre 2 - Les marchés et entreprises audiovisuelles européennes dans le contexte mondial Les principaux groupes mondiaux de communication, taille du marché audiovisuel européen, les entreprises audiovisuelles étrangères en Europe, le commerce international des programmes Chapitre 3 - Les entreprises de radio et télévision Synthèse européenne : entreprises, sources de revenus, financement des systèmes de service public, situation financière Chapitre 4 - Les entreprises de télévision Analyse pays par pays de l'Autriche à la Turquie (31 pays au total), incluant la situation financière de l'industrie télévisuelle nationale et des principales entreprises TV. Chapitre 5 - Publicité Investissements publicitaires, ventilation des investissements publicitaires, investissements publicitaires TV et cinéma, publicité en Europe centrale et orientale
[de] Kapitel 1 - Methodik Bevölkerung und Wechselkurse. Kapitel 2 - Die europäischen Märkte und Unternehmen des audiovisuellen Bereichs im weltweiten Kontext Darstellung der wichtigsten Medienunternehmen, Größe des europäischen audiovisuellen Marktes, Internationaler Handel mit audiovisuellen. Kapitel 3 - Europäische Hörfunk- und Fernsehunternehmen - Überblick Erträge, finanzielle Lage und wirtschaftlicher Erfolg der verschiedenen Unternehmenskategorien - Land für Land. Kapitel 4 - Fernsehunternehmen in 31 Ländern Analyse nach Ländern, von Österreich (AT) bis Türkei (TR), einschließlich der Darstellung der finanziellen Situation der nationalen TV -Industrie und der wichtigsten Fernsehunternehmen. Kapitel 5 - Werbung Werbeaufwendungen für Massenmedien, Aufteilung der Werbeaufwendungen, Werbung in Mittel- und Osteuropa.
Disciplines :
Performing arts
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Communication & mass media
Editor :
Lange, André  ;  EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory [FR]
Language :
English
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2002 Film, television, video and multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEEN DE L'AUDIOVISUEL - Annuaire 2002 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Volume 1 : Economie du secteur audiovisuel européen
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa
Publication date :
2002
Publisher :
Council of Europe, Strasbourg, France
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Funders :
EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory
Available on ORBi :
since 02 October 2024

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