No document available.
Abstract :
[en] Chapter 1 - Methodology
Population and currency exchange rates
Chapter 2 - European audiovisual markets and companies in the global context
Leading media companies in the world, size of the European audiovisual market, foreign audiovisual companies in Europe, international trade in audiovisual programmes
Chapter 3 - Radio and television companies - European summary:
Companies, revenues, financing of public service systems, financial situations
Chapter 4 - Television companies
Analysis country by country, from Austria to Turkey (in 31 countries), including the financial situation of national TV industries and the main TV companies
Chapter 5 - Advertising
Advertising expenditure, distribution of aspend, advertising expenditure in TV and cinema, advertising in Central and Eastern Europe
[fr] Chapitre 1 - Méthodologie
Activités des entreprises du service audiovisuel et taux de change de monnaies
Chapitre 2 - Les marchés et entreprises audiovisuelles européennes dans le contexte mondial
Les principaux groupes mondiaux de communication, taille du marché audiovisuel européen, les entreprises audiovisuelles étrangères en Europe, le commerce international des programmes
Chapitre 3 - Les entreprises de radio et télévision
Synthèse européenne : entreprises, sources de revenus, financement des systèmes de service public, situation financière
Chapitre 4 - Les entreprises de télévision
Analyse pays par pays de l'Autriche à la Turquie (31 pays au total), incluant la situation financière de l'industrie télévisuelle nationale et des principales entreprises TV.
Chapitre 5 - Publicité
Investissements publicitaires, ventilation des investissements publicitaires, investissements publicitaires TV et cinéma, publicité en Europe centrale et orientale
[de] Kapitel 1 - Methodik
Bevölkerung und Wechselkurse.
Kapitel 2 - Die europäischen Märkte und Unternehmen des audiovisuellen Bereichs im weltweiten Kontext
Darstellung der wichtigsten Medienunternehmen, Größe des europäischen audiovisuellen Marktes, Internationaler Handel mit audiovisuellen.
Kapitel 3 - Europäische Hörfunk- und Fernsehunternehmen - Überblick
Erträge, finanzielle Lage und wirtschaftlicher Erfolg der verschiedenen Unternehmenskategorien - Land für Land.
Kapitel 4 - Fernsehunternehmen in 31 Ländern
Analyse nach Ländern, von Österreich (AT) bis Türkei (TR), einschließlich der Darstellung der finanziellen Situation der nationalen TV -Industrie und der wichtigsten Fernsehunternehmen.
Kapitel 5 - Werbung
Werbeaufwendungen für Massenmedien, Aufteilung der Werbeaufwendungen, Werbung in Mittel- und Osteuropa.
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2002 Film, television, video and multimedia in Europe - Volume 1: Economy of the European Audiovisual Industry
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEEN DE L'AUDIOVISUEL - Annuaire 2002 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Volume 1 : Economie du secteur audiovisuel européen
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa