No full text
Collective work published as editor or director (Books)
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2004 Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Vol. 1 Economy of the radio and television industry in Europe
Lange, André
2004Council of Europe, Strasbourg, France
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
television; télévision; radio; Rundfunk; Fernsehen; audiovisual industry; industrie audiovisuelle; statistics; statistiques; advertising; publicité; Werbung
Abstract :
[en] Chapter 1 - Methodology Population and currency exchange rates. Chapter 2 - European audiovisual markets and companies in the global context Leading media companies in the world, size of the European audiovisual market, international trade in audiovisual programmes. Chapter 3 - Radio and television companies - European summary Companies' revenues, financial situations and performances by categories of company and country. Chapter 4 - Television companies in 31 countries Analysis country by country, from Austria to Turkey, including the financial situation of national TV , the industry and the main TV companies. Chapter 5 - Advertising Advertising expenditure, distribution of adspend, advertising expenditure in TV and cinema, advertising in Central and Eastern Europe.
[fr] Chapitre 1 - Méthodologie Activités des entreprises du service audiovisuel et taux de change de monnaies. Chapitre 2 - Les marchés et entreprises audiovisuelles dans le contexte mondial Les principaux groupes mondiaux de communication, taille du marché audiovisuel européen, le commerce international des programmes. Chapitre 3 - Les entreprises de radio et télévision Synthèse européenne : revenus des entreprises, situations financières et performances par catégorie d'entreprise, pays par pays, Chapitre 4 - Les entreprises de télévision dans 31 pays Analyse pays par pays de l'Autriche à la Turquie), incluant la situation financière télévisuelle nationale, l'industrie et les principales entreprises TV. Chapitre 5 - Publicité Investissements publicitaires, ventilation des investissements publicitaires, investissements publicitaires TV et cinéma, publicité en Europe centrale et orientale.
[de] Kapitel 1 - Methodik Bevölkerung und Wechselkurse. Kapitel 2 - Die europäischen Märkte und Unternehmen des audiovisuellen Bereichs im weltweiten Kontext Darstellung der wichtigsten Medienunternehmen, Größe des europäischen audiovisuellen Marktes, Internationaler Handel mit audiovisuellen. Kapitel 3 - Europäische Hörfunk- und Fernsehunternehmen - Überblick Erträge, finanzielle Lage und wirtschaftlicher Erfolg der verschiedenen Unternehmenskategorien - Land für Land. Kapitel 4 - Fernsehunternehmen in 31 Ländern Analyse nach Ländern, von Österreich (AT) bis Türkei (TR), einschließlich der Darstellung der finanziellen Situation der nationalen TV -Industrie und der wichtigsten Fernsehunternehmen. Kapitel 5 - Werbung Werbeaufwendungen für Massenmedien, Aufteilung der Werbeaufwendungen, Werbung in Mittel- und Osteuropa.
Disciplines :
Performing arts
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Communication & mass media
Editor :
Lange, André  ;  EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory [FR]
Language :
English
Title :
EUROPEAN AUDIOVISUAL OBSERVATORY - Yearbook 2004 Film, Television, Video and Multimedia in Europe - Vol. 1 Economy of the radio and television industry in Europe
Alternative titles :
[fr] OBSERVATOIRE EUROPEEN DE L4AUDIOVISUEL - Annuaire 2004 Cinéma, télévision, vidéo et multimédia en Europe - Vol.1 Economie du secteur de la radio et de la télévision en Europe
Original title :
[de] EUROPAISCHE AUDIOVISUELLE INFORMATIONSSTELLE - Jahrbuch 2004 Film, Fernsehen, Video und Multimedia in Europa - Band 1 Die wirtschaftliche Lage des Hörfunk- und Fernsehsektors in Europa
Publication date :
2004
Publisher :
Council of Europe, Strasbourg, France
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Funders :
EAO - Council of Europe. European Audiovisual Observatory
Available on ORBi :
since 01 October 2024

Statistics


Number of views
22 (0 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi