Master’s dissertation (Dissertations and theses)
La structure des bandes-son de jeux vidéo et leur rôle dans l'immersion du joueur: points communs et différences avec les bandes-son de films, l'exemple de "The Legend of Zelda : Ocarina of Time"
Rebillard, Fanny
2013
 

Files


Full Text
La_structure_des_bandes_son_de_jeux_vide.pdf
Author postprint (2.13 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
cinema; history; leitmotive; the Legend of Zelda
Disciplines :
Art & art history
Author, co-author :
Rebillard, Fanny ;  Université de Liège - ULiège > Traverses
Language :
French
Title :
La structure des bandes-son de jeux vidéo et leur rôle dans l'immersion du joueur: points communs et différences avec les bandes-son de films, l'exemple de "The Legend of Zelda : Ocarina of Time"
Defense date :
July 2013
Number of pages :
159
Institution :
Sorbonne Université, Paris, France
Degree :
Master 2 mention « musique et musicologie »
Promotor :
Julien, Olivier
Available on ORBi :
since 20 August 2024

Statistics


Number of views
5 (1 by ULiège)
Number of downloads
66 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi