Article (Scientific journals)
The contribution of F. Durand-Dastès to geography teaching
Merenne-Schoumaker, Bernadette
2024In Bulletin de la Société Géographique de Liège, 82, p. 185-191
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Mérenne Durand-Dastès 2024.pdf
Author postprint (680.9 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
geography teaching, epistemology, didactique de la géographie, épistémologie de la géographie
Abstract :
[fr] Au départ de quelques articles publiés principalement au tournant des années quatre-vingt dix, nous avons identifié sept grandes idées et/ou recommandations formulées par F. Durand-Dastès pour développer et surtout pour dynamiser l’enseignement de la géographie dans le secondaire. Ces idées et/ou recommandations visent essentiellement le contenu des cours qu’il souhaitait mettre davantage en lien avec l’essence même de la discipline et son formidable apport à la formation des jeunes.
[en] Starting from some articles mainly published in the 1980s-1990s, we have identified seven major ideas and/or recommendations formulated by F. Durand-Dastès to develop and above all energize the teaching of geography in secondary schools. These ideas and/or recommendations essentially target the content of the courses that he wanted to put more in line with the very essence of the discipline and its tremendous contribution to the training of young people.
Disciplines :
Education & instruction
Human geography & demography
Author, co-author :
Merenne-Schoumaker, Bernadette  ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie
Language :
French
Title :
The contribution of F. Durand-Dastès to geography teaching
Original title :
[fr] L’apport de F. Durand-Dastès à la didactique de la géographie
Publication date :
2024
Journal title :
Bulletin de la Société Géographique de Liège
ISSN :
0770-7576
eISSN :
2507-0711
Publisher :
University of Liege
Volume :
82
Pages :
185-191
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 31 May 2024

Statistics


Number of views
26 (1 by ULiège)
Number of downloads
19 (0 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0
OpenAlex citations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi