Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Download
Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Quels facteurs, dans les parcours des étudiants, permettent d’expliquer les problèmes de représentations en mécanique ? Comment y répondre ?
Marique, Pierre-Xavier
;
Toussaint Pauline
;
Hoebeke, Maryse
2022
•
Colloque Didactifen-ULiège 2022 : Évaluation et didactiques, évaluation et formation des enseignants. Des couples maudits ?
Peer reviewed
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/311162
Files (2)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
didactifen_2022_marique_toussaint_hoebeke.pdf
Author postprint (715.76 kB)
Download
Annexes
Representations_Marique_Didactifen2022-publi.pdf
(1.58 MB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
Didactique de la physique, conceptions alternatives, mécanique
Disciplines :
Education & instruction
Physics
Author, co-author :
Marique, Pierre-Xavier
;
Université de Liège - ULiège > Département de physique
Toussaint Pauline
Hoebeke, Maryse
;
Université de Liège - ULiège > Département de physique > Didactique des sciences physiques
Language :
French
Title :
Quels facteurs, dans les parcours des étudiants, permettent d’expliquer les problèmes de représentations en mécanique ? Comment y répondre ?
Publication date :
04 July 2022
Event name :
Colloque Didactifen-ULiège 2022 : Évaluation et didactiques, évaluation et formation des enseignants. Des couples maudits ?
Event organizer :
UR Didactifen - ULiège
Event date :
04-05/07/2022
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 12 January 2024
Statistics
Number of views
31 (10 by ULiège)
Number of downloads
29 (5 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi