Contribution to collective works (Parts of books)
Identification d’indices de développement professionnel par de futur·es enseignant·es lors de leur participation à une communauté d’apprentissage en formation initiale
Poffé, Corentin
2023In Roy, Patrick; Orange, Christian; Hindryckx, Marie-Noëlle (Eds.) Construire et mobiliser des savoirs en éducation scientifique et dans le champ des « éducations à » au moyen des recherches participatives
Peer reviewed
 

Files


Full Text
poffé der 4.pdf
Publisher postprint (200.45 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poffé, Corentin  ;  Université de Liège - ULiège > Centres généraux > CEntre de Formation des Enseignant·es (CEFEN)
Language :
French
Title :
Identification d’indices de développement professionnel par de futur·es enseignant·es lors de leur participation à une communauté d’apprentissage en formation initiale
Alternative titles :
[en] Identification of professional development indicators by future teachers during their participation in a pre-service learning community
Publication date :
2023
Main work title :
Construire et mobiliser des savoirs en éducation scientifique et dans le champ des « éducations à » au moyen des recherches participatives
Main work alternative title :
[en] Building and mobilising knowledge in science education and in the field of "education for" through participatory research
Editor :
Roy, Patrick
Orange, Christian
Hindryckx, Marie-Noëlle  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la vie > Didactique des sciences biologiques ; Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Publisher :
Presses de l'Université de Liège, Liège, Belgium
Collection name :
Didactiques en recherche, 4
Pages :
171-184
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 06 December 2023

Statistics


Number of views
22 (4 by ULiège)
Number of downloads
1 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi