gaming; education; gaming effects; video game culture; Liège Game Lab
Abstract :
[nl] Het concept is eenvoudig: we starten elke bijeenkomst met een kort en toegankelijk videocollege van de Universiteit van Vlaanderen. Inspirerende sprekers laten je kennismaken met de wetenschap achter boeiende vragen. Na het college krijg je de kans om je vragen over het onderwerp te stellen aan een expert. Na exact 1 uur ronden we af met de garantie dat je wijzer naar huis gaat. Er is al veel gezegd en geschreven over de al dan niet heilzame effecten van games. Sommigen beweren dat je ze beter links laat liggen omdat je er dom, lui of zelfs agressief van wordt. Anderen beweren dan weer dat games niets dan goeds te bieden hebben. Dr. Rowan Daneels is game-onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen en komt je uitleggen dat het antwoord waarschijnlijk ergens in het midden ligt. Na het videocollege beantwoordt Bruno Dupont al jouw vragen over dit onderwerp. Hij is onderzoeker aan het Instituut voor Mediastudies aan de KULeuven. [organisator's abstract]
Research Center/Unit :
Traverses - ULiège
Disciplines :
Communication & mass media Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others Education & instruction
Author, co-author :
Dupont, Bruno ; Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : linguistique, littérature et traduction > Langue et littérature allemandes modernes ; KU Leuven - Catholic University of Leuven [BE] > Institute for Media Studies