Article (Scientific journals)
If we assess, will they learn? Students' perspectives on the complexities of assessment-for-learning.
Dory, Valérie; Wagner, Maryam; Cruess, Richard et al.
2023In Canadian Medical Education Journal, 14 (4), p. 94 - 104
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Dory 2023 If we assess, will they learn.pdf
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Keywords :
Learning; Students, Medical; Education, Medical, Undergraduate; Physicians; assessment
Abstract :
[en] [en] INTRODUCTION: Assessment can positively influence learning, however designing effective assessment-for-learning interventions has proved challenging. We implemented a mandatory assessment-for-learning system comprising a workplace-based assessment of non-medical expert competencies and a progress test in undergraduate medical education and evaluated its impact. METHODS: We conducted semi-structured interviews with year-3 and 4 medical students at McGill University to explore how the assessment system had influenced their learning in year 3. We conducted theory-informed thematic analysis of the data. RESULTS: Eleven students participated, revealing that the assessment influenced learning through several mechanisms. Some required little student engagement (i.e., feed-up, test-enhanced learning, looking things up after an exam). Others required substantial engagement (e.g., studying for tests, selecting raters for quality feedback, using feedback). Student engagement was moderated by the perceived credibility of the system and of the costs and benefits of engagement. Credibility was shaped by students' goals-in-context: becoming a good doctor, contributing to the healthcare team, succeeding in assessments. DISCUSSION: Our assessment system failed to engage students enough to leverage its full potential. We discuss the inherent flaws and external factors that hindered student engagement. Assessment designers should leverage easy-to-control mechanisms to support assessment-for-learning and anticipate significant collaborative work to modify learning cultures.
[fr] [fr] INTRODUCTION: L’évaluation peut influencer positivement l’apprentissage mais la conception de dispositifs d’évaluation pour l’apprentissage efficaces s’avère difficile. Nous avons implanté en formation prédoctorale un système obligatoire d’évaluation pour l’apprentissage comprenant une évaluation en milieu clinique des compétences transversales et un test de rendement progressif, puis évalué ses effets. MÉTHODES: Nous avons mené des entretiens semi-dirigés avec des étudiants en troisième et quatrième années de médecine à l’Université McGill pour explorer la manière dont le système d’évaluation avait influencé leur apprentissage au cours de la troisième année. Nous avons effectué une analyse thématique, informée par la théorie, des données. RÉSULTATS: Onze étudiants ont participé. Les résultats indiquent que l’évaluation a influencé leur apprentissage par le biais de plusieurs mécanismes différents. Certains d’entre eux nécessitaient une implication faible de la part de l’étudiant, comme l’identification des objectifs à atteindre (feed-up), l’apprentissage amélioré par les tests, la recherche d’informations après un examen. D’autres exigeaient une implication importante (par exemple, étudier pour les tests, sélectionner les évaluateurs pour obtenir une rétroaction de qualité, mettre à profit la rétroaction). L’implication des étudiants était modulée par leur perception des avantages et des inconvénients de s’impliquer, et de la crédibilité du système. Cette dernière était influencée par les objectifs-en-contexte des étudiants: devenir un bon médecin, contribuer à l’équipe soignante, réussir les épreuves d’évaluation. DISCUSSION: Notre système d’évaluation n’a pas réussi à impliquer suffisamment les étudiants que pour réaliser son potentiel. Nous abordons les défauts inhérents au système ainsi que les facteurs externes qui ont entravé l’implication des apprenants. Pour implanter efficacement un dispositif d’évaluation pour l’apprentissage, les concepteurs d’évaluations devraient optimiser les mécanismes qui sont faciles à contrôler et être prêts à s’investir dans un important travail de collaboration pour changer les cultures d’apprentissage.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Dory, Valérie  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cliniques > Médecine générale ; Department of Medicine and Centre for Medical Education, Faculty of Medicine, McGill University, Quebec, Canada ; Institute of Health Sciences Education and Academic Centre of General Practice, Université catholique de Louvain, Brussels, Belgium
Wagner, Maryam;  Institute of Health Sciences Education, Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University, Quebec, Canada
Cruess, Richard;  Institute of Health Sciences Education, Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University, Quebec, Canada
Cruess, Sylvia;  Institute of Health Sciences Education, Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University, Quebec, Canada
Young, Meredith ;  Institute of Health Sciences Education, Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University, Quebec, Canada
Language :
English
Title :
If we assess, will they learn? Students' perspectives on the complexities of assessment-for-learning.
Alternative titles :
[fr] Si nous les évaluons, apprendront-ils? Le point de vue des étudiants sur la complexité de l’évaluationpour l’apprentissage
Publication date :
September 2023
Journal title :
Canadian Medical Education Journal
eISSN :
1923-1202
Publisher :
The Association of Faculties of Medicine of Canada, Canada
Volume :
14
Issue :
4
Pages :
94 - 104
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 19 September 2023

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