Article (Scientific journals)
Proposition de contenus d’enseignement pour un volley-ball de mouvement au niveau secondaire
Cloes, Marc
1996In Revue de l'Education Physique, 36 (2), p. 57-65
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
Cloes 1996 rep volley-ball de mouvement.pdf
Publisher postprint (40.75 kB) Creative Commons License - Attribution, Non-Commercial, No Derivative
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Volley-ball; Education physique; Apprentissage; Aspect ludique; Mouvement
Abstract :
[fr] L'enseignement du volley-ball exige une approche dynamique, centrée sur le développement de la motricité de base nécessaire pour atteindre un niveau de jeu permettant d'éprouver du plaisir. A l'inverse d'une démarche traditionnelle techniciste, l'article démontre qu'il est ainsi possible de proposer des activités ludiques porteuses d'apprentissage.
[en] Teaching volleyball requires a dynamic approach, centered on the development of the basic motor skills needed to reach a level of play aiming to experience enjoyment. Contrary to a traditional technical approach, the paper demonstrates that it is thus possible to offer gamelike activities that promote learning.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des activités physiques et sportives - Médecine du sport > Pédagogie des activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Proposition de contenus d’enseignement pour un volley-ball de mouvement au niveau secondaire
Alternative titles :
[en] Teaching content proposals for a movement volleyball at secondary school level
Publication date :
1996
Journal title :
Revue de l'Education Physique
ISSN :
1376-1854
Publisher :
Fédération d'Education Physique, Liège, Belgium
Volume :
36
Issue :
2
Pages :
57-65
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Development Goals :
4. Quality education
Available on ORBi :
since 16 April 2023

Statistics


Number of views
107 (3 by ULiège)
Number of downloads
141 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi