Article (Scientific journals)
Tablettes numériques et inégalités scolaires
Chapeau, Emmanuel
2015In Didactiques en Pratique, 1, p. 58-65
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
Tablettes numériques et inégalités scolaires.pdf
Author postprint (187 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
numérique; inégalités scolaires; tablettes; éducation
Abstract :
[en] This article provides a critical account of the use of a digitized course. Based on the advantages and disadvantages identified, the text highlights potential dangers of massively integrating digital technology in the classroom without considering the educational dimension.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Chapeau, Emmanuel ;  Université de Liège - ULiège > Centres généraux > Centre interfacultaire de formation des enseignants (CIFEN)
Language :
French
Title :
Tablettes numériques et inégalités scolaires
Publication date :
2015
Journal title :
Didactiques en Pratique
ISSN :
2593-1474
Publisher :
Université de Liège. Centre Interfacultaire de Formation des Enseignants (CIFEN), Liège, Belgium
Volume :
1
Pages :
58-65
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Available on ORBi :
since 15 September 2022

Statistics


Number of views
100 (2 by ULiège)
Number of downloads
110 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi