Article (Scientific journals)
Sauvetage, sécurité et réanimation
Cloes, Marc; Maraite, Anne-Aymone
2009In EPS: Education Physique et Sport, 338 (Août, septembre, octobre), p. 14-19
 

Files


Full Text
Cloes et Maraite 2009.pdf
Author postprint (73.18 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Education physique; Sauvetage; Secondaire supérieur; Natation; Physical education; Swimming; Secondary School; Water rescue
Abstract :
[fr] Comment réagir et intervenir face à une situation critique ? Un cycle de 6 séances d'éducation physique est proposé à des élèves du secondaire supérieur de la Communauté française de Belgique, pour les initier aux techniques de sauvetage, de sécurité et de réanimation.
[en] How to react and behave in case of critical situation? One teaching unit of six physical education lessons is proposed to secondary school level students in the French Community of Belgium in order to initiate them to rescue, safefy and ressucitation techniques
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Maraite, Anne-Aymone ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Département des sciences de la motricité
Language :
French
Title :
Sauvetage, sécurité et réanimation
Publication date :
2009
Journal title :
EPS: Education Physique et Sport
ISSN :
0245-8669
Publisher :
Revue EPS, Paris, France
Volume :
338
Issue :
Août, septembre, octobre
Pages :
14-19
Available on ORBi :
since 03 November 2009

Statistics


Number of views
256 (19 by ULiège)
Number of downloads
1438 (20 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi