Article (Scientific journals)
Situer la littératie en santé. Non-hiérarchie des savoirs et esprit critique.
Henrard, Gilles; Ketterer, Frédéric
2022In Journal de l'alpha
Peer reviewed
 

Files


Full Text
G.HENRARD-F.KETTERER_littératie critique_accepté.pdf
Publisher postprint (540.85 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
littératie en santé; esprit critique; savoirs; health literacy; critical thinking; knowledge
Abstract :
[fr] La notion de « littératie en santé » a débarqué chez nous d’outre-Atlantique il y a une dizaine d’années. Sans vraiment parvenir à s’implanter sur le terrain, elle capte significativement les faveurs du monde académique, des bailleurs de fonds et, dans une certaine mesure, des médias. Que penser de l’irruption et de la persistance pour ainsi dire « hors sol » de ce néologisme ?
Disciplines :
Human health sciences: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Henrard, Gilles  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cliniques > Médecine générale
Ketterer, Frédéric;  Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale - INSERM
Language :
French
Title :
Situer la littératie en santé. Non-hiérarchie des savoirs et esprit critique.
Alternative titles :
[en] Situating health literacy. Non-hierarchy of knowledge and critical thinking.
Publication date :
June 2022
Journal title :
Journal de l'alpha
ISSN :
0774-1499
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 03 January 2022

Statistics


Number of views
206 (9 by ULiège)
Number of downloads
161 (7 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi