No full text
Conference given outside the academic context (Diverse speeches and writings)
Archivage, conservation, exposition et patrimonialisation du jeu vidéo
Michel, Léanna
2021
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
Jeu vidéo; Exposition; Conservation; Patrimonialisation; Numérique; Archivage; Video Games; Exhibition; Patrimonialization; Digital; Archiving
Abstract :
[fr] Journée de formation sur l'archivage, l'exposition, la conservation et la patrimonialisation du jeu vidéo donnée dans le cadre de Médiacraft (formation en médiation culturelle numérique organisée par l'ASBL Arts&Publics). Invité : Stéphane Cabaraux, coordinateur de l'espace jeu vidéo du Quai10 de Charleroi.
[en] Training day on the archiving, exhibition, conservation and patrimonialization of video games given for Médiacraft (training in digital cultural mediation organized by the ASBL Arts&Publics). Guest : Stéphane Cabaraux, coordinator of the video game rooms at Quai10 in Charleroi.
Disciplines :
Art & art history
Author, co-author :
Michel, Léanna ;  Université de Liège - ULiège > Master hist. art & archéo., or. gén., à fin.
Language :
French
Title :
Archivage, conservation, exposition et patrimonialisation du jeu vidéo
Publication date :
02 July 2021
Available on ORBi :
since 19 August 2021

Statistics


Number of views
60 (3 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi