AMBROSE, N.G. & E.YAIRI. 2002. « The Tudor study: Data and ethics». American Journal of Speech-Language Pathology 11, 190−203.
CHAMONIX Olsen Sikora and Clarence PAGE on CNN discussing Stuttering. 2013. YouTube , consulté le 13 juin 2018.
HORNBLUM, A.M., NEWMAN, J.L. & G.J. DOBER. 2013. Against their Will: The secret history of medical experimentation on children in Cold War America. New York: St. Martin's Press (Kindle Edition).
JOHNSON, Nicholas. 2002. « Retroactive ethical judgments and human subjects research: The 1939 Tudor study in context». Communication présentée au Symposium on ethics and the Tudor Study: Implications for research in stuttering». New York, NY, 13 décembre.
LEVAY, Simon. 2008. « Chapter 11. Speech pathology: The Monster study». In LEVAY, S., When science goes wrong: Twelve tales from the dark side of discovery. Londres: Plume, 221−246.
REYNOLDS, Gretchen. 2003. «The stuttering doctor's 'Monster Study'». The New York Times Magazine 6, 36.
REYNOLDS, Gretchen. 2006. « The stuttering doctor's 'Monster Study'». In GOLDFARB, R. (dir.), Ethics: A Case Study from Fluency. San Diego, CA: Plural Publishing, Inc., 1−13.
« Code Éthique et Déontologique des Logopèdes». NA. Conseil d'agrément des logopèdes. .
« Code of Ethics». 2016. American Speech-Language-Hearing Association. .
« Code of Ethics and Conduct». 2018. British Psychological Society. .
« Code of Human Research Ethics». 2014. British Psychological Society. .
« Ethical Principles of Psychologists and Code of Conduct». 2017. American Psychological Association. .
« Ethics in Research and Scholarly Activity, Including Protection of Research Participants». 2018. American Speech-Language-Hearing Association. .
« Royal Decree Establishing the Code of Ethics for Psychologists». 2014. Commission des Psychologues. .
« Rules and Procedures». 2018. American Psychological Association. .
« Standards of Conduct, Performance and Ethics». 2016. Health and Care Professions Council. .
« Standards of Proficiency». 2014. Health and Care Professions Council. .
BIRCH-BÉCAAS, Susan & Laura HOSKINS. 2017. « Designing and implementing ESP courses in French higher education: A case study». In SARRÉ C. & S. WHYTE (Eds.), New developments in ESP teaching and learning research. Research-publishing.net, 51-69.
CHAPON, Sandrine. 2013. « Mise au point sur l'éthique dans les séries télévisées à substrat juridique». Cahiers de l'APLIUT 32/2, 104−123.
CHEVALLARD, Yves. 1991. Transposition didactique: du savoir savant au savoir enseigné. Aubenas: La Pensée Sauvage.
CHUNG, Teresa Mihwa & Paul NATION. 2004. « Identifying technical vocabulary». System 32, 251−263.
COLLIN, P. H. 2004. Dictionary of Law. Londres: Bloomsbury Publishing Plc.
COLMAN, Andrew M. 2015. Oxford Dictionary of Psychology. Oxford: Oxford University Press.
Conseil de l'Europe. 2001. Cadre européen commun de référence pour les langues-Apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Didier.
FISCHER, Johann. 2005. Case Studies in University Language Teaching and the CEF Levels. Helsinki: University of Helsinki Language Centre Publications.
FISCHER, Johann, Ana Margarida ABRANTES, Etain CASEY, Elke GIGL, Marija LEŠNIK & René KRäTSCHEL. 2006. « Language case studies: Developing teacher training modules for the use of case studies in language teaching at secondary and university level». European Centre for Modern Languages.
GARNER, Bryan A. 1995. A Dictionary of Modern Legal Usage. Oxford: Oxford University Press.
GRENZ, Stanley J. & Jay T. SMITH. 2003. Pocket Dictionary of Ethics (Kindle Edition). Downers Grove, IL: InterVarsity Press.
GROSSE, Christine Uber. 1988. « The case study approach to teaching business English». English for Specific Purposes 7/2, 131−136.
HIRVELA, Alan. 2013. « ESP and Reading». In PALTRIDGE B. & S. STARFIELD (Eds.), The Handbook of English for Specific Purposes. Malden & Oxford: Wiley Blackwell, 77-94.
HIRVELA, Alan. 2016. « Academic reading into writing». In Hyland K. & P. Shaw (Eds.), The Routledge Handbook of English or Academic Purposes. Londres: Routledge, 127-138.
IGLESIAS-PHILIPPOT, Yannick. 2013. « L'éthique dans l'enseignement-apprentissage des langues de spécialité: le cas de l'espagnol en économie». Cahiers de l'APLIUT 32/2, 82−103.
LALANCETTE, Rosalie. 2014. L'Étude de cas en tant que stratégie pédagogique aux études supérieures: recension critique. Version numérisée consultée le 19 octobre 2017 .
MANGENOT, François & Frédérique PENILLA, 2009. « Internet, tâches et vie réelle». Le Français Dans Le Monde 45, 82-90.
PAUN, Emil. 2006. « Transposition didactique: un processus de construction du savoir scolaire». Carrefours de l'éducation 2/22, 3−13.
REYNOLDS, Gretchen. 2006. « The stuttering doctor's 'Monster Study'». In GOLDFARB, Robert (dir.), Ethics: A Case Study from Fluency. San Diego, CA: Plural Publishing, Inc., 1−13.
SEARLE, John R. 1995. The Construction of Social Reality. Londres: Allen Lane Penguin.
TERRIER, Linda. 2016. « Du secteur Lansad et des langues de spécialité-Editorial». Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité. Cahiers de l'Apliut, 35/1.
THOMAS, David. 2003. « Case studies for ELT: A source of motivation». Cahiers de l'APLIUT 22/2, 59−73.
Van der Yeught, Michel. 2014. « Développer les langues de spécialité dans le secteur LANSAD - Scénarios possibles et parcours recommandé pour contribuer à la professionnalisation des formations». Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité. Cahiers de l'Apliut, 33/1, 12-32.
VAN DER YEUGHT, Michel. 2016. « A proposal to establish epistemological foundations for the study of specialised languages». ASp 69, 41−63.
VAN DER YEUGHT, Michel. 2017. « L'étude de cas en anglais financier et ses fondements théoriques». Les langues modernes 3, 21−31.
VAN DER YEUGHT, Michel. 2019a. « Identifying language deontologies for specialists: Theoretical framework, general characteristics and didactic implications». Communication présentée au 40e colloque du GERAS « Éthique et domaines spécialisés: place, fonctions et formes des considérations éthiques dans les langues-cultures de spécialité en anglais», Paris, France, 21-23 mars 2019.
VAN DER YEUGHT, Michel. 2019b. « Studying the diachronic nature of specialised varieties of English through the intentional approach to specialised languages: epistemological stakes and pedagogical prospects». In CHARPY, J.-P., D. Carnet & L. Gautier (dir.), Textes et Contextes [en ligne], consulté le 14 septembre 2019. .
VAN DER YEUGHT, Michel. 2019c. « Une épistémologie et une théorie des langues de spécialité au service de solutions pour le secteur LANSAD». In CHAPLIER, C. & A.-M. O'Connell (dir.), Diversité et spécificité des ancrages théoriques en anglais de spécialité. Paris: L'Harmattan, 53−95.
VAN DER YEUGHT, Michel. À paraître en 2020. « The intentional approach to the theorization of specialized languages: an introduction». In LE COR, G. & M. COUTHERUT, Diversity and Specificity of Theoretical Frameworks in English for Specific Purposes. Berne: Peter Lang.
WHYTE, Shona. 2016. « Who are the specialists? Teaching and learning specialised language in French educational contexts». Recherche et Pratiques Pédagogiques En Langues de Spécialité. Cahiers de l'Apliut, 35/1. DOI: 10.4000/apliut.5487
WOZNIAK, Séverine & Philippe MILLOT. 2016. « La langue de spécialité en dispute. Quel objet de connaissance pour le secteur Lansad ?». Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité. Cahiers de l'Apliut, 35/1. DOI: 10.4000/apliut.5496