Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
L’ORIENTATION VERTE DU CONSOMMATEUR : ANALYSE DU CONCEPT, EXPLORATION THEORIQUE DES DETERMINANTS ET PROPOSITION D’UN MODELE
Ayoun, Souheila
2019In Proceeding Book of The first International Seminar on Algeria and the Inevitable trend towards the green economy to achieve sustainable development
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Mon Article Proceeding.pdf
Publisher postprint (6.79 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
orientation verte; comportement vert; analyse documentaire; modèle conceptuel
Abstract :
[fr] Cette étude vise à restreindre de gap constaté dans la littérature du comportement vert du consommateur en se basant sur la théorie de l’action de Parsons et Shils (1962) qui stipule que tout comportement d’un individu est guidé par des orientations. Pour se faire, une exploration documentaire des études antérieures a permis de mettre en avant le concept de l’orientation verte du consommateur, à découvrir ses facteurs déterminants culturels, sociaux, environnementaux et économiques, et enfin à proposer un modèle global pour rajuster le processus comportemental dans une optique verte.
Disciplines :
Marketing
Author, co-author :
Ayoun, Souheila  ;  Université de Liège - ULiège > SPHERES
Language :
French
Title :
L’ORIENTATION VERTE DU CONSOMMATEUR : ANALYSE DU CONCEPT, EXPLORATION THEORIQUE DES DETERMINANTS ET PROPOSITION D’UN MODELE
Publication date :
October 2019
Event name :
The first International Seminar : Algeria and the Inevitable trend towards the green economy to achieve sustainable development
Event organizer :
Université Abbas Laghrour Khenchela
Event place :
Khenchela, Algeria
Event date :
10 - 11 Décembre 2018
Audience :
International
Main work title :
Proceeding Book of The first International Seminar on Algeria and the Inevitable trend towards the green economy to achieve sustainable development
Publisher :
Faculté des sciences économiques, commerciales et sciences de gestion de l'université Abbas Laghrour Khechela, Khenchela, Algeria
Edition :
1ère édition
ISBN/EAN :
978-9931-9603-0-0
Pages :
641-654
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 24 June 2020

Statistics


Number of views
174 (9 by ULiège)
Number of downloads
263 (9 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi