No full text
Other (Learning materials)
Dossiers documentaires pour organiser un débat en classe : Intégrer la Turquie à l’Union européenne ?
Rouchet, Hélène
2009
 

Files


Full Text
No document available.
Full Text Parts
RouchetDocFormationDebatTurquieParl.pdf
Publisher postprint (3.9 MB)
Download
RouchetDocFormationConsigneParl.pdf
Publisher postprint (38.69 kB)
Download
RouchetDocFormationDebatTurquieTV.pdf
Publisher postprint (3.66 MB)
Download
RouchetDocCartesStatTurquie.pdf
Publisher postprint (3.71 MB)
Download
RouchetDocTextesTurquie.pdf
Publisher postprint (197.49 kB)
Download
RouchetIntegrationTurquieUEdebat.pdf
Publisher postprint (629.67 kB)
Référence conjointe http://hdl.handle.net/2268/248544
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Organising a debate; Didactic; Geography; European Union; Role-playing games; Organiser un débat; Didactique; Géographie; Union européenne; Jeux de rôles
Abstract :
[en] Documentary material to organise a student class debate concerning Turkey's integration into the European Union (with or without a role-playing game). Document designed for geography students (high school level).
[fr] Dossiers documentaires à destination des étudiants (secondaire supérieur / lycée) pour organiser un débat en classe à propos de l'intégration de la Turquie à l'Union européenne (avec ou sans jeux de rôles).
Disciplines :
Human geography & demography
Law, criminology & political science: Multidisciplinary, general & others
Education & instruction
Author, co-author :
Rouchet, Hélène ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques
Language :
French
Title :
Dossiers documentaires pour organiser un débat en classe : Intégrer la Turquie à l’Union européenne ?
Alternative titles :
[en] Documentary material to organise a student class debate: Integrating Turkey into the European Union?
Publication date :
April 2009
Institution :
ULiège - Université de Liège
Commentary :
Partly, the original version was offered at a teacher training session in January 2009. (http://hdl.handle.net/2268/248462)
Available on ORBi :
since 15 June 2020

Statistics


Number of views
45 (4 by ULiège)
Number of downloads
29 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi