Organising a debate; Didactic; Geography; European Union; Role-playing games; Organiser un débat; Didactique; Géographie; Union européenne; Jeux de rôles
Abstract :
[en] Documentary material to organise a student class debate concerning Turkey's integration into the European Union (with or without a role-playing game). Document designed for geography students (high school level). [fr] Dossiers documentaires à destination des étudiants (secondaire supérieur / lycée) pour organiser un débat en classe à propos de l'intégration de la Turquie à l'Union européenne (avec ou sans jeux de rôles).
Disciplines :
Human geography & demography Law, criminology & political science: Multidisciplinary, general & others Education & instruction
Author, co-author :
Rouchet, Hélène ; Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques
Language :
French
Title :
Dossiers documentaires pour organiser un débat en classe : Intégrer la Turquie à l’Union européenne ?
Alternative titles :
[en] Documentary material to organise a student class debate: Integrating Turkey into the European Union?
Publication date :
April 2009
Institution :
ULiège - Université de Liège
Commentary :
Partly, the original version was offered at a teacher training session in January 2009. (http://hdl.handle.net/2268/248462)