Organising a debate; Didactic; Geography; European Union; Role-playing games; Organiser un débat; Didactique; Géographie; Union européenne; Jeux de rôles
Abstract :
[en] This article presents some steps to design documentary files for a sequence of teaching courses concerning Turkey's integration into the European Union. Document designed for geography teachers (high school level). [fr] Cet article présente quelques étapes de conception de dossiers documentaires pour la réalisation d'une séquence portant sur l'intégration de la Turquie à l'Union européenne. Document conçu pour les enseignants en géographie (niveau secondaire supérieur / lycée).
Research Center/Unit :
Laboratoire de Méthodologie de la Géographie (LMG)
Disciplines :
Education & instruction Human geography & demography Law, criminology & political science: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Rouchet, Hélène ; Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques
Language :
French
Title :
Intégrer la Turquie à l’Union européenne ? Organiser un débat en classe.
Alternative titles :
[en] Integrating Turkey into the European Union? Organising a student class debate.