No full text
Other (Learning materials)
Concevoir une séquence d'apprentissage pour le 2ème degré ou 3ème degré (soit d'une filière de transition, soit d'une filière de qualification) : les excursions et autres travaux de terrain : thème : la revitalisation des centres urbains, étude de cas : Verviers.
Partoune, Christine; Rouchet, Hélène
2009
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
Revitalisation of urban centres; Didactic; Geography; Field activities; Spatial Planning; Revitalisation des centres urbains; Didactique; Géographie; Activités de terrain; Aménagement du territoire
Abstract :
[en] Document designed for geography teachers at the Third meeting in didactics of geography: the didactics of excursions.
[fr] Document conçu pour les enseignants en géographie à l'occasion des 3èmes Rencontres en didactique de la géographie : la didactique des excursions.
Disciplines :
Human geography & demography
Education & instruction
Author, co-author :
Partoune, Christine ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques (LMG)
Rouchet, Hélène ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques
Language :
French
Title :
Concevoir une séquence d'apprentissage pour le 2ème degré ou 3ème degré (soit d'une filière de transition, soit d'une filière de qualification) : les excursions et autres travaux de terrain : thème : la revitalisation des centres urbains, étude de cas : Verviers.
Alternative titles :
[en] Designing a learning sequence for the 2nd or 3rd degree (either a transitional or a qualification section): Excursions and other field work. Theme: the revitalisation of urban centres. Case study : Verviers.
Publication date :
April 2009
Publisher :
ULg - Université de Liège
Collection name :
Cahiers Force ULg Formation continuée des enseignants. Géographie
Available on ORBi :
since 12 June 2020

Statistics


Number of views
38 (6 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi