No full text
Book published as author, translator, etc. (Books)
Dehors, j'apprends
Partoune, Christine; Grodos, Anne-Catherine; Meunier, Gilles et al.
2020Edipro, Liège, Belgium
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
éducation relative à l'environnement; formation initiale enseignants; apprentissage par le service; environmental education; pre-service teacher training; service learning
Abstract :
[fr] L'ouvrage présente les résultats d'une recherche-action-formation portant sur la formation initiale des enseignants du primaire et sur les changements structurels à y apporter pour que les enseignants soient à l'aise, aient envie et comprennent l'intérêt et le sens d'aller fréquemment sur le terrain pour y développer une pédagogie au service du développement global de l'enfant.
Research center :
Institut d'Eco-pédagogie, asbl
HELMo, Département pédagogique
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Partoune, Christine ;  Haute Ecole Libre mosane - HELMo > Pédagogique
Grodos, Anne-Catherine;  Institut d'Eco-pédagogie
Meunier, Gilles;  Haute Ecole Libre mosane > pédagogique
Bernard, Hervé;  Haute Ecole Libre mosane > Pédagogique
Language :
French
Title :
Dehors, j'apprends
Alternative titles :
[en] Outside, I'm learning
Publication date :
January 2020
Publisher :
Edipro, Liège, Belgium
ISBN/EAN :
978-2-87496-379-7
Number of pages :
254
Collection name :
HELMo
Name of the research project :
Extramuros
Funders :
Haute Ecole Libre mosane
Institut d'Eco-pédagogie, asbl
FWB - Fédération Wallonie-Bruxelles [BE]
DGRNE - Région wallonne. Direction générale des Ressources naturelles et de l'Environnement [BE]
Commentary :
The book presents the results of a research-action on the pre-service training of primary school teachers and on the structural changes to be made so that teachers are comfortable, want and understand the interest and sense of going frequently to the field to develop pedagogy for the overall development of the child.
Available on ORBi :
since 19 May 2020

Statistics


Number of views
162 (7 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi