Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Video game’s intermediality and localization practices
Houlmont, Pierre-Yves
2019DIGRA 2019
 

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Keywords :
Game studies; Localization; Video game translation; Plurisemiotics; Semiotics
Abstract :
[en] This paper aims to highlight the challenges of media mix (Steinberg, 2012) in the field of video game translation, and more specifically, the implications of the use of fictional newspapers and magazines for translational strategies.
Research center :
Traverses - ULiège
CIRTI - Centre Interdisciplinaire de Recherches en Traduction et en Interprétation - ULiège
Disciplines :
Languages & linguistics
Author, co-author :
Houlmont, Pierre-Yves  ;  Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Traduction de l'allemand vers le français
Language :
English
Title :
Video game’s intermediality and localization practices
Alternative titles :
[fr] L'intermédialité dans les jeux vidéo et les pratiques de localisation
Publication date :
08 August 2019
Event name :
DIGRA 2019
Event organizer :
Ritsumeikan University
Event place :
Kyoto, Japan
Event date :
Du 6 au 10 août 2019
Audience :
International
Available on ORBi :
since 27 November 2019

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