Pas de texte intégral
Communication publiée dans un ouvrage (Colloques et congrès scientifiques)
EVALUATION OF THE SELF EFFICACY OF LEARNERS DURING INTENSIVE STATISTICAL TRAINING SESSIONS
Colaux, Catherine; Brostaux, Yves
2019In Gómez Chova, L.; López Martinez, A.; Candel Torres, I. (Eds.) INTED 2019 Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.
Parties de texte intégral
INTED2019_CColaux_YBrostaux_slides.pdf
Postprint Éditeur (1.17 MB)
Télécharger
FinalPaperInted2019.pdf
Postprint Éditeur (183.45 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Statistics; Self-efficacy; lifelong learning
Résumé :
[en] With the growing access to spatial data, through free satellite imagery, cheap drone cameras and GPS on all sort of devices, many applications in agriculture and environmental sciences can benefit from those new sources of data. The importance of this new field justifies the creation of lifelong learning courses. The OpenSpat [1] training course is a European master level course for adult who already have statistical skills and wish to be trained in the spatial data analysis. This course is the result of an Erasmus+ collaboration project between three partners (University of Liege, University of Lisboa and Montpellier SupAgro), and is based on free and open tools like QGIS and R. In order to assess this new course we have evaluated, during a testing session, some parameters (self-efficacy, the task value, the learners’ interest/enjoyment, the acquired competence, the professor’s attitude and the level of commitment to peer learning activities) which are related to the motivation of the learners.
Disciplines :
Agriculture & agronomie
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Colaux, Catherine  ;  Université de Liège - ULiège > Décanat (GxABT)
Brostaux, Yves  ;  Université de Liège - ULiège > Agronomie, Bio-ingénierie et Chimie (AgroBioChem) > Modélisation et développement
Langue du document :
Anglais
Titre :
EVALUATION OF THE SELF EFFICACY OF LEARNERS DURING INTENSIVE STATISTICAL TRAINING SESSIONS
Date de publication/diffusion :
mars 2019
Nom de la manifestation :
13th International Technology, Education and Development Conference
Organisateur de la manifestation :
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Lieu de la manifestation :
Valencia, Espagne
Date de la manifestation :
from 11 march 2019 to 13th March 2019
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
INTED 2019 Proceedings
Auteur, co-auteur :
Gómez Chova, L.
López Martinez, A.
Candel Torres, I.
Maison d'édition :
IATED Academy, Valencia, Espagne
ISBN/EAN :
978-84-09-08619-1
Pagination :
3709-3714
Peer review/Comité de sélection :
Peer reviewed
Organisme subsidiant :
Commission Européenne : Direction générale de l'Education, Jeunesse, Sport et Culture = Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture - DG EAC
Disponible sur ORBi :
depuis le 10 mai 2019

Statistiques


Nombre de vues
150 (dont 14 ULiège)
Nombre de téléchargements
133 (dont 2 ULiège)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi