Communication publiée dans un ouvrage (Colloques et congrès scientifiques)
Savoir-faire/faire savoir : how to Engage Architecture practice as a Research Tool?
Vandenbulcke, Benoît
2018In RCA 2018
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
benoit vandenbulcke savoir faire faire savoir.pdf
Postprint Éditeur (274.12 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
research by design; design tools; design processes
Résumé :
[en] Today the understanding of design processes is fundamental in the interpretation of architectural designs, since universal rules of composition (harmony) and common ideals (beauty) have failed to support them exhaustively. This paper explores ways of engaging the design expertise of an architect as an immersive research tool allowing to recompose design processes and narratives. The research engages design practice as a tool, and is completed by the verbalization of the results. The paper exposes this modus operandi through a transversal one-day exercise in the framework of several architecture studios at Uliège
Disciplines :
Architecture
Auteur, co-auteur :
Vandenbulcke, Benoît  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture > Recherche en projet d'architecture
Langue du document :
Anglais
Titre :
Savoir-faire/faire savoir : how to Engage Architecture practice as a Research Tool?
Date de publication/diffusion :
septembre 2018
Nom de la manifestation :
RCA 2018 Research culture in architecture >< international. Conference on cross-disciplinary collaboration
Organisateur de la manifestation :
Faculty of Architecture TU Kaiserlautern
Lieu de la manifestation :
Kaiserlautern, Allemagne
Date de la manifestation :
du 27 au 28 septembre 2018
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
RCA 2018
ISBN/EAN :
978-3-95974-094-4
Pagination :
250-253
Peer review/Comité de sélection :
Peer reviewed
Disponible sur ORBi :
depuis le 01 février 2019

Statistiques


Nombre de vues
161 (dont 11 ULiège)
Nombre de téléchargements
138 (dont 7 ULiège)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi