Article (Périodiques scientifiques)
Health and fitness online communities and product behaviour
Dessart, Laurence; Duclou, Maureen
2019In Journal of Product and Brand Management, 28 (2), p. 188-199
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Mots-clés :
social media; health; online community
Résumé :
[en] This study seeks to determine the impact of participating in health and fitness community on social media on individual’s health attitudes and health and fitness product-related behaviour. Survey data are collected from 221 users of the social medium Instagram, members of the self-proclaimed health and fitness community (#fitfam) and analysed with structural equation modelling. The study shows that community identification and engagement significantly contribute to increasing health environment sensitivity, resulting in heightened engagement in physical fitness and healthy product choices. Given the difficulty to remain engaged in pro-health behaviour and the growing impact of social media on young adult’s lives, these findings are encouraging. They show that online health and fitness communities provide a supportive environment in which consumers can identify and freely engage, and a fertile ground to the development of health sensitivity and product-related behaviour. The study contributes to health product promotion and advances the role of social media and online communities in this process.
Disciplines :
Marketing
Auteur, co-auteur :
Dessart, Laurence  ;  Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > Marketing et intelligence stratégique
Duclou, Maureen
Langue du document :
Anglais
Titre :
Health and fitness online communities and product behaviour
Date de publication/diffusion :
2019
Titre du périodique :
Journal of Product and Brand Management
ISSN :
1061-0421
eISSN :
2054-1643
Maison d'édition :
Emerald Group, Howard House, Royaume-Uni
Volume/Tome :
28
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
188-199
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBi :
depuis le 21 septembre 2018

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