Implementing a contextual fitting version of SWPBS in the French Community of Belgium and examining its impact on school climate, behavior problems, attendance and academic outcomes
Deltour, Caroline; Baye, Ariane
2017 • Research symposium of the SWPBS-Europe network
Service d’Analyse et Interventions dans les domaines du Décrochage et de l’Exclusion (AIDE) de l’Université de Liège/Department of Analysis and Interventions in the field of Dropout and Exclusion (AIDE) of the University of Liège
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Deltour, Caroline ; Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Gest.div.& lutte ctre décroch.& l'excl.ds syst.d'ens.& form.
Baye, Ariane ; Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Gest.div.& lutte ctre décroch.& l'excl.ds syst.d'ens.& form.
Language :
English
Title :
Implementing a contextual fitting version of SWPBS in the French Community of Belgium and examining its impact on school climate, behavior problems, attendance and academic outcomes
Alternative titles :
[en] Implémenter une version pertinente du SWPBS d'un point de vue contextuel en FWB et examiner son impact sur le climat scolaire, les problèmes de comportement, la présence à l'école et les résultats scolaires
Publication date :
16 June 2017
Number of pages :
ISO A0
Event name :
Research symposium of the SWPBS-Europe network
Event organizer :
University of Siegen
Event place :
Siegen, Germany
Event date :
6/16/2017
Audience :
International
Name of the research project :
Positive Behavior Support and Interventions. Dropout prevention program
Funders :
FWB - Fédération Wallonie-Bruxelles
Funding text :
Administration générale de la Fédération Wallonie-Bruxelles as part of the Pacte pour un Enseignement d’excellence