Article for a general audience (Diverse speeches and writings)
Quelle qualité pour les MOOCs ?
Verpoorten, Dominique
2018
 

Files


Full Text
LLB DV.pdf
Publisher postprint (6.54 MB)
Download

Référence en APA : Verpoorten, D. (2018, 20 mars). Quelle qualité pour les MOOCs ? La Libre Belgique, p. 39. http://www.lalibre.be/debats/opinions/un-cours-en-ligne-ne-s-evalue-pas-au-nombre-de-ses-participants-opinion-5aafeaf2cd702f0c1a6956fd


All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
MOOCs; CLOMs; Micro-masters; Nanodegrees; instructional quality; scénarisation pédagogique; Margaryan; MOOCs ULiège; Mission d’Etat au Canada
Abstract :
[en] Il faut dépasser la tentation de mesurer la valeur pédagogique des cours en ligne au nombre d'inscrits
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Language :
French
Title :
Quelle qualité pour les MOOCs ?
Alternative titles :
[en] The issue of MOOCs' quality
Publication date :
20 March 2018
Journal title :
La Libre Belgique
ISSN :
2031-0412
Publisher :
La Libre Belgique, Bruxelles, Belgium
Pages :
39
Commentary :
Opinion publiée à partir d'une allocution donnée dans le cadre de la Mission d'Etat au Canada (11-17 mars 2018) à l'occasion de la Table ronde académique "Digital Technology in learning and teaching"
Available on ORBi :
since 06 June 2018

Statistics


Number of views
124 (25 by ULiège)
Number of downloads
35 (10 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi