Article (Scientific journals)
La pratique sportive enseignée comme un jeu vidéo : description d’un système de niveaux et points d’expérience
Deby, Morgan; Cloes, Marc
2016In Revue de l'Education Physique, 56 (3/4), p. 3-14
 

Files


Full Text
Deby_Cloes_2016.pdf
Publisher postprint (543.76 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Education physique; Sport; Enseignement; Motivation; Physical educaiton; Teaching; Motivaiton
Abstract :
[fr] Dans cet article, les auteurs décrivent une approche originale d'enseignement des activités physiques et sportives, susceptible de rencontrer la motivation des adolescents contemporains, attirés par les jeux vidéo. Il s'agit de la présentation d'une pratique expérimentée sur le terrain et qui peut manifestement être considérée comme une bonne pratique
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Deby, Morgan
Cloes, Marc ;  Université de Liège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
La pratique sportive enseignée comme un jeu vidéo : description d’un système de niveaux et points d’expérience
Alternative titles :
[en] Sport practice taught as a video game: Description of a system of levels and points of experience
Publication date :
2016
Journal title :
Revue de l'Education Physique
ISSN :
1376-1854
Publisher :
Fédération d'Education Physique, Liège, Belgium
Volume :
56
Issue :
3/4
Pages :
3-14
Commentary :
In this paper, the authors describe an original approach used for teaching sports and physical activities, designed to meet the motivation of today's adolescents who are attracted by video games. This is the presentation of a practice that has been experienced on the field and can be clearly considered as a good practice.
Available on ORBi :
since 09 April 2017

Statistics


Number of views
156 (10 by ULiège)
Number of downloads
139 (8 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi