Article (Scientific journals)
Het is nooit te laat om (goed) te leren lezen ... Systematic review
Beaudart, Charlotte; Rabenda, Véronique; Bruyère, Olivier
2016In Gunaïkeia. Société Royale Belge de Gynécologie et d'Obstétrique, 21 (9), p. 37-40
 

Files


Full Text
Het is nooit te laat om (goed) te leren lezen ... Systematic review.pdf
Publisher postprint (95.75 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Abstract :
[en] Een systematic review of systematisch literatuuronderzoek wordt meestal gebruikt om een samenvatting te maken van de resultaten van meerdere studies over hetzelfde onderwerp. Systematische literatuurstudies zijn dus heel belangrijk, in het bijzonder de voorbije jaren, waarin het aantal in de literatuur gepubliceerde artikelen is geëxplodeerd! Een systematic review wordt beschouwd als een onderzoek met een hoog wetenschappelijk bewijsniveau. Het staat aan de top van de piramide van de evidence-based medicine. Als het onderzoek van goede kwaliteit is, heeft het dus een hoger bewijsniveau dan gerandomiseerde gecontroleerde studies, cohortstudies, case-controlstudies…
Disciplines :
Public health, health care sciences & services
Author, co-author :
Beaudart, Charlotte ;  Université de Liège > Département des sciences de la santé publique > Epidémiologie clinique
Rabenda, Véronique ;  Université de Liège > Département des sciences de la santé publique > Epidémiologie clinique
Bruyère, Olivier  ;  Université de Liège > Département des sciences de la santé publique > Santé publique, Epidémiologie et Economie de la santé
Language :
Dutch
Title :
Het is nooit te laat om (goed) te leren lezen ... Systematic review
Publication date :
2016
Journal title :
Gunaïkeia. Société Royale Belge de Gynécologie et d'Obstétrique
ISSN :
1371-4430
Publisher :
Reflexion Medical Network, Kraainem, Belgium
Volume :
21
Issue :
9
Pages :
37-40
Available on ORBi :
since 13 January 2017

Statistics


Number of views
103 (6 by ULiège)
Number of downloads
1 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi