Reference : The reinforcement opportunitie of a cross-border train connection: the example of the...
Scientific congresses and symposiums : Unpublished conference/Abstract
Engineering, computing & technology : Multidisciplinary, general & others
Business & economic sciences : Special economic topics (health, labor, transportation…)
Social & behavioral sciences, psychology : Regional & inter-regional studies
http://hdl.handle.net/2268/203271
The reinforcement opportunitie of a cross-border train connection: the example of the railway between Liège (Belgium) and Maastricht (Netherlands)
English
[fr] Les opportunités de renforcement d'une relation ferroviaire transfrontalière : l'exemple de la ligne Liège - Maastricht
Wilmotte, Pierre-François mailto [Université de Liège > > Lepur(Centre rech.sur la Ville,le Territ.et le Milieu rural) >]
Lambotte, Jean-Marc mailto [Université de Liège > > Lepur(Centre rech.sur la Ville,le Territ.et le Milieu rural) >]
Cools, Mario mailto [Université de Liège > Département ArGEnCo > Transports et mobilité >]
Keppens, Mark mailto [Arcadis Belgique/Belgie > > > >]
Zangl, Stéphanie mailto [Université de Liège > > Lepur(Centre rech.sur la Ville,le Territ.et le Milieu rural) >]
7-Oct-2016
17
Yes
No
International
Association of Borderland Studies Europe 2016
From the 4th to the 7th October 2016
Université du Luxembourg
Universität des Saarlandes
Belval - Esch-sur-Alzette
Luxembourg
[en] Transit-Oriented Development ; Urban planning ; Transport ; Cross-border ; Liège ; Maastricht ; Raiway ; Station
[fr] Quartier de gare ; Transfrontalier ; Urbanisme
[en] The research topic was to understand why it is so difficult to increase the train frequency on Liège - Maastricht line. The outline of our presentation was structured in 4 parts : the (current, potential and future) supply, the (current, potential and future) demand, some options to solve the deadlock between the Belgian's and the Dutch's outlooks and the conclusions.
[fr] La recherche vise à comprendre les difficultés à l'augmentation de la fréquence des trains entre Liège et Maastricht. La présentation est structurée en quatre parties : l'offre (actuelle, potentielle et future), la demande (actuelle, potentielle et future), des pistes de solutions pour concilier les points de vue différents entre Belges et Néerlandais et les conclusions.
Lepur : Centre de Recherche sur la Ville, le Territoire et le Milieu rural
Travail de fin d'étude du master de spécialisation en urbanisme et aménagement du territoire
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/2268/203271

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