Article (Scientific journals)
Les croyances de futurs enseignants sur le redoublement au regard de leur connaissance sur ses effets et de leurs conceptions psychopédagogiques
Boraita, Fanny
2015In Revue des Sciences de l'Education, 41 (3), p. 483-508
Peer reviewed
 

Files


Full Text
RSE 41.3_F_Boraita.pdf
Publisher postprint (370.14 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
croyance; connaissance; redoublement; enseignant; formation
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Boraita, Fanny ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
French
Title :
Les croyances de futurs enseignants sur le redoublement au regard de leur connaissance sur ses effets et de leurs conceptions psychopédagogiques
Publication date :
2015
Journal title :
Revue des Sciences de l'Education
ISSN :
0318-479X
eISSN :
1705-0065
Publisher :
Revue des Sciences de l'Education, Montréal, Canada
Volume :
41
Issue :
3
Pages :
483-508
Peer reviewed :
Peer reviewed
Funders :
SNSF - Swiss National Science Foundation [CH]
Available on ORBi :
since 16 February 2016

Statistics


Number of views
147 (23 by ULiège)
Number of downloads
70 (9 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi