Article (Scientific journals)
Réflexions sur le choix de tests standardisés lors du diagnostic de dysphasie
Leclercq, Anne-Lise; Veys, Emilie
2014In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Leclercq et Veys_Tests standardisés et diagnostic de dysphasie_définitif.docx
Author preprint (50.98 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
psychométrie; test; diagnostic; spécificité; sensibilité
Abstract :
[fr] Cet article s’intéresse aux caractéristiques psychométriques des outils d’évaluation utilisés en clinique francophone lors du diagnostic des troubles du langage oral chez l’enfant d’âge scolaire. L’objectif est d’aider les cliniciens à adopter une pratique réflexive lors du choix des tests diagnostiques dans une démarche d’Evidence-Based Practice, ainsi que de fournir des recommandations aux concepteurs de tests afin de continuer à développer les standards de qualité des outils normés.
[en] This paper addresses the psychometric properties of the French standardized tools used in the diagnosis of language impairment in school-age children. The aim is to assist the speech-language pathologists in the selection of assessment tools following an Evidence-Based Practice approach, and to give standardized tests developers psychometric gold standards for future tools.
Disciplines :
Treatment & clinical psychology
Author, co-author :
Leclercq, Anne-Lise  ;  Université de Liège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Veys, Emilie
Language :
French
Title :
Réflexions sur le choix de tests standardisés lors du diagnostic de dysphasie
Publication date :
2014
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
Pléomedia, Paris, France
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 13 April 2015

Statistics


Number of views
7123 (258 by ULiège)
Number of downloads
5625 (205 by ULiège)

Scopus citations®
 
7
Scopus citations®
without self-citations
7

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi