[en] The text is related to the calculus’s main theorem learning as it is studied by students in the last year of Belgium secondary school. We make an epistemological analysis of the theorem that inspired us the set up of a situation composed of four mathematics statements and for which we need rectilinear movements with or without variable speeds, speeding and moving laws, areas, volumes and flows. The suggested strategies for these statements and the reactions will be analysed later.
Disciplines :
Mathematics
Author, co-author :
Balhan, Kevin ; Université de Liège - ULiège > Doct. sc. (didact. sc. - Bologne)
Language :
French
Title :
UN MILIEU CINÉMATIQUE POUR L'ÉLABORATION D'UNE PRAXÉOLOGIE « MODÉLISATION » DU THÉORÈME FONDAMENTAL DU CALCUL DIFFÉRENTIEL ET INTÉGRAL
Publication date :
April 2012
Event name :
emf 2012 - Enseignement des mathématiques et contrat social : Enjeux et défis pour le 21e siècle
Event organizer :
Jean-Luc DORIER et Sylvia COUTAT
Event place :
Genève, Switzerland
Event date :
3-7 février
By request :
Yes
Audience :
International
Main work title :
EMF 2012 - Enseignement des mathématiques et contrat social : Enjeux et défis pour le 21e siècle