Course notes (Learning materials)
Tuteurs en ligne : quels rôles, quelle formation ?
Charlier, Bernadette; Docq, Françoise; Lebrun, Marcel et al.
1999
 

Files


Full Text
A0000_tuteurenligne.pdf
Author postprint (50.53 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Apprentisage collaboratif; enseignement à distance; formation de tuteur en ligne; Collaborative learning; Open and distance learning; on-line tutor training
Abstract :
[fr] Le projet LEARN-NETT (SOCRATES-CE) vise à développer et promovoir l'usage des Nouvelles Technologies dans et pour la formation des enseignants. Dans ce cadre, des groupes composés d'étudiants de différentes universités européennes sont supervisés par des "tuteurs en ligne" qui les aident à communiquer, collaboraer et mener une réflexion autour d'un projet commun. Cette contribution présente et analyse les différents rôles de ces tuteurs et propose un modèle de formation de "tuteur en ligne".
[en] The LEARN-NETT project aims at developing and promoting the use of ICT into and for teachers' training. In this way, groups composed by students from different european universities are supported by an "on-line tutor" who helps them to communicate, collaborate and lead a reflection during collaborative project. This contribution presents and analyses the different roles of these tutors and proposes a model for an "on-line tutor" training.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Charlier, Bernadette
Docq, Françoise
Lebrun, Marcel
Lusalusa, Simon
Peeters, Robert ;  Université de Liège - ULiège > IFRES - LABSET
Deschryver, Nathalie
Language :
French
Title :
Tuteurs en ligne : quels rôles, quelle formation ?
Publication date :
December 1999
Number of pages :
12
Institution :
Facutlés Universitaires Notre-Dame de la Paix à Namur
UCL - Université Catholique de Louvain
ULB - Université Libre de Bruxelles
ULiège - Université de Liège
Université de Mons-Hainaut
Name of the research project :
Projet LEARN-NETT-SOCRATES (CE)
Funders :
Projet LEARN-NETT-SOCRATES (CE)
Available on ORBi :
since 12 January 2010

Statistics


Number of views
1384 (15 by ULiège)
Number of downloads
1616 (18 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi