Article (Scientific journals)
Comment comprendre l'influence au sein de groupes d'adolescents: Conflit sociocognitif ou apprentissage social?
Mathys, Cécile; Vitaro, Frank; Born, Michel
2014In Canadian Journal of Behavioural Science, 46 (2), p. 289-230
Peer reviewed
 

Files


Full Text
conflit cognitif vs apprentissage social_CM.pdf .pdf
Publisher postprint (129.25 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Treatment & clinical psychology
Author, co-author :
Mathys, Cécile ;  Université de Liège - ULiège > Département de Criminologie
Vitaro, Frank;  Université de Montréal - UdeM
Born, Michel  ;  Université de Liège - ULiège > Département Psychologies et cliniques des systèmes humains > Département Psychologies et cliniques des systèmes humains
Language :
French
Title :
Comment comprendre l'influence au sein de groupes d'adolescents: Conflit sociocognitif ou apprentissage social?
Alternative titles :
[en] How to understand the influence within groups of teenagers: Sociocognitive conflict or social learning?
Publication date :
2014
Journal title :
Canadian Journal of Behavioural Science
ISSN :
0008-400X
eISSN :
1879-2669
Publisher :
Canadian Psychological Association, Ottawa, Canada
Volume :
46
Issue :
2
Pages :
289-230
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 24 May 2013

Statistics


Number of views
337 (60 by ULiège)
Number of downloads
27 (15 by ULiège)

Scopus citations®
 
3
Scopus citations®
without self-citations
0
OpenCitations
 
3

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi