Communication poster (Colloques et congrès scientifiques)
Lexical learning and generalization in children with Down syndrome
Elbouz, Mouna; Comblain, Annick
2003Meeting annuel de la Société Belge de Psychologie
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Lexical learning in DS 2003.pdf
Postprint Auteur (1 MB)
Télécharger
Annexes
poster.ppt
Postprint Éditeur (3.59 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Lexical development; Down syndrome
Résumé :
[en] We study the lexical learning by children who have a genetic syndrome leading to mental retardation, the Down syndrome. Children with Down syndrome learn the names of new objects displayed in a scene. Our contribution explore to what extent the context associated with the object is beneficial or detrimental to the association between an object and its name in recall, production and a comprehension tasks. We assessed whether children with Down syndrome could learn four non-words associated with unfamiliar animals or musical instruments displayed in a scene (the context of presentation) and whether their performance would be influenced by the congruence of the context of presentation between the learning and the test phases. We hypothesized that the contextual congruence between the learning and the test will enhance children’s performance. In contrast, the association between an object and a new context in the test phase (compared to the association in the learning phase) would decrease performance. The results don’t confirm completely our hypothesis. There is no effect of context of presentation in recall and comprehension tasks. The effect of context of presentation is present only in denomination task. We compare this results with those of “normal” children. Consequences on lexical learning are discussed.
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Logopédie-orthophonie
Auteur, co-auteur :
Elbouz, Mouna
Comblain, Annick  ;  Université de Liège - ULiège > Services administratifs généraux > Relations extérieures : Direction - Rectorat : Cabinet du Recteur
Langue du document :
Anglais
Titre :
Lexical learning and generalization in children with Down syndrome
Date de publication/diffusion :
23 mai 2003
Nombre de pages :
2x1m
Nom de la manifestation :
Meeting annuel de la Société Belge de Psychologie
Organisateur de la manifestation :
Société Belge de Psychologie - VUB
Lieu de la manifestation :
Bruxelles, Belgique
Date de la manifestation :
23 mai 2003
Peer review/Comité de sélection :
Peer reviewed
Disponible sur ORBi :
depuis le 29 mai 2009

Statistiques


Nombre de vues
171 (dont 7 ULiège)
Nombre de téléchargements
125 (dont 2 ULiège)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi