Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Request a copy
Article (Scientific journals)
Simuler pour comprendre : un didacticiel pour l'apprentissage de notions de base en statistique inférentielle
Palm, Rodolphe
;
Allagbe, Germain
2011
•
In
Statistique et Enseignement, 2
(1), p. 77-84
Peer Reviewed verified by ORBi
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/112597
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
Simuler pour comprendre - Didacticiel.pdf
Publisher postprint (268.83 kB)
Request a copy
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
Tutorial; Educational tool; Teaching; Probability; Statistics; Simulation; Inference; Didacticiel; Outil pédagogique; Enseignement; Probabilité; Statistique; Inférence
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Palm, Rodolphe
;
Université de Liège - ULiège > Sciences agronomiques > Statistique, Informatique et Mathématique appliquées à la bioingénierie
Allagbe, Germain
Language :
French
Title :
Simuler pour comprendre : un didacticiel pour l'apprentissage de notions de base en statistique inférentielle
Publication date :
September 2011
Journal title :
Statistique et Enseignement
ISSN :
2108-6745
Publisher :
Société Française de Statistique (SFdS)
Volume :
2
Issue :
1
Pages :
77-84
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 23 February 2012
Statistics
Number of views
80 (4 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi