Profil

Quesnay Paul

See author's contact details
ORCID
0000-0001-8178-1010
Main Referenced Co-authors
Poumay, Marianne  (7)
Gagnayre, Rémi (5)
Bois, Muriel (2)
GAGNAYRE, Rémi (2)
Ahouah, Mathieu (1)
Main Referenced Keywords
APC (5); osteopathic medicine (5); Changement curriculaire (4); Stratégies de changement (4); Tercéisation (4);
Main Referenced Unit & Research Centers
LabSET - Laboratoire de soutien aux Synergies Education-Technologie - ULiège (7)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (10)
Alternative medicine (4)
Public health, health care sciences & services (3)
Human health sciences: Multidisciplinary, general & others (2)
Orthopedics, rehabilitation & sports medicine (1)

Publications (total 15)

The most downloaded
151 downloads
Bois, M., & Quesnay, P. (07 December 2019). Educational environment: assessment from the ceeso paris students [Paper presentation]. Educating Student Osteopaths: Academic and Clinical Learning and assessment, London, United Kingdom. https://hdl.handle.net/2268/263509

The most cited

6 citations (Scopus®)

Quesnay, P., Poumay, M., & Gagnayre, R. (2021). How does French initial osteopathic training value relational competency, patient education, and the competency-based approach? A cross-sectional survey. International Journal of Osteopathic Medicine. doi:10.1016/j.ijosm.2021.10.002 https://hdl.handle.net/2268/264314

Quesnay, P., & Poumay, M. (31 May 2022). Deux stratégies pour accompagner la mise en œuvre de l’approche par compétences dans les formations en santé. Pédagogie Médicale, 23 (Supplément 1), 14-15. doi:10.1051/pmed/2022011
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Poumay, M., & Gagnayre, R. (11 May 2022). Accompagner la mise en œuvre de l’approche par compétences dans les formations en santé : perspectives d’une stratégie de changement pragmatique portée par un individu tercéisateur dans un institut de formation en ostéopathie. Pédagogie Médicale, 23 (1), 49-67. doi:10.1051/pmed/2022001
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Poumay, M., & GAGNAYRE, R. (2022). Caractéristiques d’une stratégie de changement pragmatique portée par un individu tercéisateur pour accompagner la mise en œuvre de l’approche par compétences dans une formation en ostéopathiet ? Pédagogie Médicale, 23 (Supplément 1), 65-66. doi:10.1051/pmed/2022012
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Cailhol, J., & Falgarone, G. (28 June 2021). Osteopathic Manipulative Treatment for Chronic Low Back Pain [letter to the editor]. JAMA Internal Medicine, 181 (8), 1143. doi:10.1001/jamainternmed.2021.3183
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., & Poumay, M. (27 May 2021). Accompagner la mise en œuvre de l’approche par compétences dans les formations en santé : mise en perspective de plusieurs stratégies de changement. Pédagogie Médicale, 22 (Suppl. 1), 15-S16. doi:10.1051/pmed/2021015
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Poumay, M., & Gagnayre, R. (26 May 2021). Accompagner la mise en œuvre de l’approche par compétences dans les formations en santé : perspectives d’une stratégie de changement pragmatique portée par un individu tercéisateur dans un institut de formation en ostéopathie. Pédagogie Médicale, 22 (Suppl. 1), 152. doi:10.1051/pmed/2021016
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Poumay, M., & Gagnayre, R. (May 2021). L’enseignement de la compétence relationnelle dans les instituts de formation initiales françaises : un manque de cohérence des curriculums. Pédagogie Médicale, 22 (Suppl. 1), 24-S25. doi:10.1051/pmed/2021017
Peer Reviewed verified by ORBi

Quesnay, P., Poumay, M., & Gagnayre, R. (2021). How does French initial osteopathic training value relational competency, patient education, and the competency-based approach? A cross-sectional survey. International Journal of Osteopathic Medicine. doi:10.1016/j.ijosm.2021.10.002
Peer Reviewed verified by ORBi

Legoff, J., & Quesnay, P. (October 2020). Integrating the biopsychosocial model in the osteopathic management of patients with chronic pain : design and validation of a tool for patient education A pilot study [Paper presentation]. COME to QUANTUM GLOBAL 2020, Catania, Italy.

Quesnay, P., Bouix, J., Ahouah, M., Marquillier, T., & Gagnayre, R. (01 October 2020). Relever le défi de l’Approche Par Compétence pour la formation doctorale : enjeux et proposition de l’expérimentation d’un curriculum au sein du Laboratoire Educations et Pratiques de santé UR 3412 [Paper presentation]. Colloque des doctorants ERASME, Saint Denis, France.

Bois, M., & Quesnay, P. (07 December 2019). Educational environment: assessment from the ceeso paris students [Paper presentation]. Educating Student Osteopaths: Academic and Clinical Learning and assessment, London, United Kingdom.

Heissat, A.-S., & Quesnay, P. (07 December 2019). A pilot Study to develop a tool for the assesment of osteopathic student’s clinical reasoning [Paper presentation]. Educating Student Osteopaths: Academic and Clinical Learning and assessment, London, United Kingdom.

Vitali, R., & Quesnay, P. (October 2019). Which strategies to osteopaths in the prevention of sedentary lifestyle? [Paper presentation]. COME to QUANTUM GLOBAL 2019, Catania, Italy.

Bois, M., & Quesnay, P. (October 2019). Educational environment: assessment from the ceeso paris students [Poster presentation]. COME to QUANTUM GLOBAL 2019, Catania, Italy.

Quesnay, P., & GAGNAYRE, R. (05 June 2015). Enquête sur la pratique du conseil auprès des ostéopathes français : vers une pratique d’éducation thérapeutique? Éducation Thérapeutique du Patient, 7 (1), 10105. doi:10.1051/tpe/2015003
Peer Reviewed verified by ORBi

Contact ORBi