Profil

Hoffelinck Marie

IFRES

DIDACTIfen

See author's contact details
ORCID
0009-0002-2395-562X
Main Referenced Co-authors
Detroz, Pascal  (2)
Verpoorten, Dominique  (2)
Main Referenced Keywords
comparison-based pedagogical activity (1); formative self-assessment (1); Phenomenography (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (4)

Publications (total 4)

The most downloaded
39 downloads
Hoffelinck, M., Detroz, P., & Verpoorten, D. (15 June 2023). Apprendre par la comparaison en enseignement supérieur - Pratiques, Discours, outils [Paper presentation]. Séminaire des doctorants, Liège, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/304202

Articles in scientific journals without peer reviewing

Hoffelinck, M. (2019). Sylvain Doussot, Jean-Yves Rochex (dir.), « Recherche, politique et pratiques en éducation : services rendus et questions posées d’un univers à l’autre. 2/ Espaces, acteurs et supports de médiation », Revue française de pédagogie. Lectures. doi:10.4000/lectures.36292
Editorial Reviewed verified by ORBi

Hoffelinck, M. (2018). Maryse Esterle, Où va la formation des enseignants ? Des IUFM aux ESPE. Chronique d’un passage tourmenté. Lectures. doi:10.4000/lectures.25553
Editorial Reviewed verified by ORBi

Scientific congresses and symposiums

Unpublished

Hoffelinck, M., Detroz, P., & Verpoorten, D. (25 January 2024). Quand l'étudiant·e se compare à la norme – analyse phénoménographique de l'expérience de la dimension comparative d'une auto-évaluation formative [Paper presentation]. L'évaluation face aux défis de la diversité et de l'inclusion : entre normes et différenciations, Braga, Portugal.

Scientific conferences at universities or research centers

Hoffelinck, M., Detroz, P., & Verpoorten, D. (15 June 2023). Apprendre par la comparaison en enseignement supérieur - Pratiques, Discours, outils [Paper presentation]. Séminaire des doctorants, Liège, Belgium.

Contact ORBi