Profil

Remacle Maurine

Dép. des Sciences de l'activité phys. et de la réadaptation > Intervention et gestion en activités physiques et sportives

Dép. des Sciences de l'activité phys. et de la réadaptation

DIDACTIfen

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Mouton, Alexandre  (13)
Cloes, Marc  (10)
Franck, Nicolas  (9)
Dubuc, Marie-Maude (2)
Beaudoin, Sylvie (1)
Main Referenced Keywords
Oblomov (8); Physical education (7); Physical activity (6); Activité physique (5); Primary school (4);
Main Referenced Unit & Research Centers
RUCHE - Research Unit for a life-Course perspective on Health & Education - ULiège [BE] (3)
DIDACTIfen - Unité de Recherche en Didactique et Formation des Enseignants - ULiège [BE] (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (13)

Publications (total 13)

The most downloaded
437 downloads
Dubuc, M.-M., Mouton, A., Goudreault, M., Petitfrère, Y., Beaudoin, S., Remacle, M., Berrigan, F., & Turcotte, S. (08 June 2021). Activité physique, temps d’écran et sommeil chez les adolescents belges et canadiens: le rôle de l’école lors du confinement lié à la COVID-19 [Paper presentation]. AIESEP 2021, Online, Canada. https://hdl.handle.net/2268/260837

Cloes, M., Scenna, E., Franck, N., Remacle, M., & Mouton, A. (15 May 2024). From PE to PHE: Implementation of an in-service training activity designed for secondary school PE teachers [Paper presentation]. 2024 AIESEP International Conference - Past meets the future, Jyväskylä, Finland.
Peer reviewed

Mouton, A., De Raeve, R., & Remacle, M. (06 July 2023). PE & Health: exploration of students and physical education teachers perceptions of a new curriculum in the French Community of Belgium [Paper presentation]. AIESEP 2023 Internation Conference, Santiago, Chile.
Peer reviewed

Franck, N., Remacle, M., Cloes, M., & Mouton, A. (27 August 2022). Effects of the HEPA Oblomov methodology on primary school children. European Journal of Public Health, 32 (Supplement_2). doi:10.1093/eurpub/ckac094.058
Peer Reviewed verified by ORBi

Dubuc, M.-M., Remacle, M., Marylène Goudreault, Félix Berrigan, Sylvie Beaudoin, Sylvain Turcotte, & Mouton, A. (2021). Exploring social and school support for physical activity during the COVID-19 pandemic lockdown in youth. In Damir Knjaz, Dario Novak, ... Branislav Antala, PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH ASPECTS OF COVID-19 PANDEMIC (pp. 109-124). Fédération Internationale d´Éducation Physique et Sportive (FIEPS Europe).
Editorial reviewed

Franck, N., Remacle, M., Mouton, A., & Cloes, M. (2021). Activité physique, connaissances en santé et habitudes alimentaires d’élèves belge : effets de la méthodologie Oblomov. In M. Cloes, A. Mouton, ... B. Lenzen, Actes de la 11ème Biennale de l’ARIS : Former des citoyens physiquement éduqués. Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs. Liège, Belgium: PoPuPS. doi:10.25518/sepaps20.260
Peer reviewed

Remacle, M., Franck, N., Mouton, A., & Cloes, M. (2021). Avis et ressentis des enseignants en éducation physique sur la méthode ObLoMoV (Obesity and Low Motility Victims). In M. Cloes, A. Mouton, ... B. Lenzen, Actes de la 11ème Biennale de l’ARIS : Former des citoyens physiquement éduqués. Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs. Liège, Belgium: PoPuPS. doi:10.25518/sepaps20.268
Peer reviewed

Remacle, M., Franck, N., Mouton, A., Sapta, L., & Cloes, M. (01 July 2021). Comment des étudiants en éducation physique s'approprient-ils l'approche ObLoMoV lors d'un cycle d'APA avec des enfants en surcharge pondérale ? eJournal de la Recherche sur l'Intervention en Éducation Physique et Sport, HORS-SÉRIE N° 4, 131-158. doi:10.4000/ejrieps.6420
Peer reviewed

Dubuc, M.-M., Mouton, A., Goudreault, M., Petitfrère, Y., Beaudoin, S., Remacle, M., Berrigan, F., & Turcotte, S. (08 June 2021). Activité physique, temps d’écran et sommeil chez les adolescents belges et canadiens: le rôle de l’école lors du confinement lié à la COVID-19 [Paper presentation]. AIESEP 2021, Online, Canada.

Remacle, M., Mouton, A., Franck, N., & Cloes, M. (28 February 2020). Mise en place du projet ObLoMoV par des étudiants en Sciences de la motricité en collaboration avec la clinique de l’obésité du CHU-Liège [Poster presentation]. 11ème Biennale de l'Association pour la Recherche sur l'Intervention en Sport : ‘Former des citoyens physiquement éduqués : Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs’, Liège, Belgium.

Remacle, M., Mouton, A., Franck, N., & Cloes, M. (26 February 2020). Avis et ressentis des enseignants en éducation physique sur la méthode ObLoMoV (Obesity and Low Motility Victims) [Paper presentation]. 11ème Biennale de l'Association pour la Recherche sur l'Intervention en Sport : ‘Former des citoyens physiquement éduqués : Un défi pour les intervenants en milieux scolaire, sportif et des loisirs’, Liège, Belgium.

Franck, N., Remacle, M., Mouton, A., & Cloes, M. (20 June 2019). Foster knowledge and integration of healthy behaviors among Belgian pupils : impact of the Oblomov methodology [Paper presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.

Franck, N., Mouton, A., Remacle, M., & Cloes, M. (20 June 2019). Physical activity, emotional intelligence and food habits of Belgian pupils: effects of the Oblomov methodology [Paper presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.

Remacle, M., Mouton, A., Franck, N., & Cloes, M. (20 June 2019). How do you experience dramatization? The Oblomov approach perceived by Belgian PE teachers [Poster presentation]. 2019 AIESEP International Conference: Building Bridges for Physical Activity and Sport, Garden City, United States.

Contact ORBi