Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Jemel, B., Levaux, E., & Maillart, C. (2021). How do children with developmental language disorder extend novel nouns? Journal of Experimental Child Psychology, 202, 105010. doi:10.1016/j.jecp.2020.105010 Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (2021). The generalisation of linguistic constructions in children with or without developmental language disorders. Journal of Child Language, 48 (2), 413-421. doi:10.1017/S0305000920000288 Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Dauvister, E., & Maillart, C. (June 2020). La généralisation chez les enfants avec un trouble développemental du langage : s'intéresser au niveau lexico-sémantique. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 166. Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Thibaut, J.-P., & Maillart, C. (2020). How language and inhibition influence analogical reasoning in children with or without developmental language disorder? Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 42 (1), 76-89. doi:10.1080/13803395.2019.1676881 Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (11 July 2019). Construction generalization in children with developmental language disorders [Poster presentation]. Child Language Symposium, Sheffield, United Kingdom. |
Krzemien, M. (2019). L'impact du raisonnement analogique sur les acquisitions langagières en lien avec la généralisation chez les enfants présentant un trouble développemental du langage [Doctoral thesis, Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/315061 |
Krzemien, M., Desmottes, L., Leroy, S., & Maillart, C. (22 March 2019). Optimiser les apprentissages chez les enfants avec Trouble Développemental du Langage [Paper presentation]. Colloque internationnal de l'ASELF, Namur, Belgium. |
Al Mounajjed, M., Beciani, E., D'Harcour, E., & Krzemien, M. (Other coll.). (06 October 2018). Illustration clinique: la guidance parentale dans les troubles développementaux du langage [Paper presentation]. Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium. |
Krzemien, M., Levaux, E., & Maillart, C. (October 2018). How children with Developmental Language Disorders learn lexical categories? [Poster presentation]. 17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Saint Julian's, Malta. |
Krzemien, M., Maillart, C., Parisse, C., & Leroy, S. (2018). Impact of processing load on analogical mapping with visual sequences in children with developmental language disorders (DLD). International Journal of Language and Communication Disorders. doi:10.1111/1460-6984.12446 Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Stoffels, V., & Maillart, C. (July 2017). Language and analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: The effect of articulatory suppression [Poster presentation]. 14th International Congress for the Study of Child Language, Lyon, France. |
Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Zghonda, H., & Maillart, C. (01 June 2017). The acquisition of nouns in children with Specific Language Impairment [Poster presentation]. 7e Colloque International de l'Association française de Linguistique cognitive, Liège, Belgium. |
Krzemien, M. (27 April 2017). Généralisation et raisonnement analogique chez les enfants porteurs de dysphasie [Paper presentation]. Beaux-midis de l'école d'orthophonie et d'audiologie de l'Université de Montréal, Montréal, Canada. |
Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (2017). Analogical reasoning in children with specific language impairment: Evidence from a scene analogy task. Clinical Linguistics and Phonetics, 31 (7-9), 573-588. doi:10.1080/02699206.2017.1302509 Peer Reviewed verified by ORBi |
Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (June 2016). Analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: Evidence from a scene analogy task [Poster presentation]. 16th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Halifax, Canada. |
Krzemien, M. (May 2016). Raisonnement analogique, connaissance relationnelle et troubles du langage. Glossa : Cahiers de l'UNADRIO, 119, 1-22. Peer reviewed |
Krzemien, M. (December 2015). Le raisonnement analogique en pathologie du langage. Cahiers de l'ASELF, 12 (4), 4-11. |
Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (16 October 2015). Evaluation de la connaissance relationnelle chez les enfants dysphasiques [Poster presentation]. 2ème Journée de Recherche Clinique de la CPLU, Liège, Belgium. |
Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (2015). Évaluation du raisonnement analogique et des connaissances relationnelles d'enfants présentant une dysphasie. Revue de Neuropsychologie, Neurosciences Cognitives et Cliniques, 7 (4), 269-278. doi:10.1684/nrp.2015.0358 Peer Reviewed verified by ORBi |