Profil

KRZEMIEN Magali

Autres Services Médicaux > Centre de référence de l'autisme de Liège (CRAL)

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Maillart, Christelle  (14)
Leroy, Sandrine  (4)
Thibaut, Jean-Pierre (4)
Jemel, Boutheina (3)
Levaux, Emilie  (2)
Main Referenced Keywords
analogical reasoning (6); developmental language disorder (4); Développement du langage (3); généralisation (3); Raisonnement analogique (3);
Main Referenced Unit & Research Centers
ULg - Université de Liège (1)
URI Enfances (1)
Main Referenced Disciplines
Theoretical & cognitive psychology (16)
Treatment & clinical psychology (3)
Education & instruction (2)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (2)

Publications (total 19)

The most downloaded
6339 downloads
Al Mounajjed, M., Beciani, E., D'Harcour, E., & Krzemien, M. (Other coll.). (06 October 2018). Illustration clinique: la guidance parentale dans les troubles développementaux du langage [Paper presentation]. Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/229176

The most cited

14 citations (OpenAlex)

Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (2017). Analogical reasoning in children with specific language impairment: Evidence from a scene analogy task. Clinical Linguistics and Phonetics, 31 (7-9), 573-588. doi:10.1080/02699206.2017.1302509 https://hdl.handle.net/2268/208972

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Jemel, B., Levaux, E., & Maillart, C. (2021). How do children with developmental language disorder extend novel nouns? Journal of Experimental Child Psychology, 202, 105010. doi:10.1016/j.jecp.2020.105010
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (2021). The generalisation of linguistic constructions in children with or without developmental language disorders. Journal of Child Language, 48 (2), 413-421. doi:10.1017/S0305000920000288
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Dauvister, E., & Maillart, C. (June 2020). La généralisation chez les enfants avec un trouble développemental du langage : s'intéresser au niveau lexico-sémantique. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 166.
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., & Maillart, C. (2020). How language and inhibition influence analogical reasoning in children with or without developmental language disorder? Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 42 (1), 76-89. doi:10.1080/13803395.2019.1676881
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Seret, E., & Maillart, C. (11 July 2019). Construction generalization in children with developmental language disorders [Poster presentation]. Child Language Symposium, Sheffield, United Kingdom.

Krzemien, M. (2019). L'impact du raisonnement analogique sur les acquisitions langagières en lien avec la généralisation chez les enfants présentant un trouble développemental du langage [Doctoral thesis, Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/315061

Krzemien, M., Desmottes, L., Leroy, S., & Maillart, C. (22 March 2019). Optimiser les apprentissages chez les enfants avec Trouble Développemental du Langage [Paper presentation]. Colloque internationnal de l'ASELF, Namur, Belgium.

Al Mounajjed, M., Beciani, E., D'Harcour, E., & Krzemien, M. (Other coll.). (06 October 2018). Illustration clinique: la guidance parentale dans les troubles développementaux du langage [Paper presentation]. Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium.

Krzemien, M., Levaux, E., & Maillart, C. (October 2018). How children with Developmental Language Disorders learn lexical categories? [Poster presentation]. 17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Saint Julian's, Malta.

Krzemien, M., Maillart, C., Parisse, C., & Leroy, S. (2018). Impact of processing load on analogical mapping with visual sequences in children with developmental language disorders (DLD). International Journal of Language and Communication Disorders. doi:10.1111/1460-6984.12446
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Stoffels, V., & Maillart, C. (July 2017). Language and analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: The effect of articulatory suppression [Poster presentation]. 14th International Congress for the Study of Child Language, Lyon, France.

Krzemien, M., Thibaut, J.-P., Zghonda, H., & Maillart, C. (01 June 2017). The acquisition of nouns in children with Specific Language Impairment [Poster presentation]. 7e Colloque International de l'Association française de Linguistique cognitive, Liège, Belgium.

Krzemien, M. (27 April 2017). Généralisation et raisonnement analogique chez les enfants porteurs de dysphasie [Paper presentation]. Beaux-midis de l'école d'orthophonie et d'audiologie de l'Université de Montréal, Montréal, Canada.

Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (2017). Analogical reasoning in children with specific language impairment: Evidence from a scene analogy task. Clinical Linguistics and Phonetics, 31 (7-9), 573-588. doi:10.1080/02699206.2017.1302509
Peer Reviewed verified by ORBi

Krzemien, M., Jemel, B., & Maillart, C. (June 2016). Analogical reasoning in children with Specific Language Impairment: Evidence from a scene analogy task [Poster presentation]. 16th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Halifax, Canada.

Krzemien, M. (May 2016). Raisonnement analogique, connaissance relationnelle et troubles du langage. Glossa : Cahiers de l'UNADRIO, 119, 1-22.
Peer reviewed

Krzemien, M. (December 2015). Le raisonnement analogique en pathologie du langage. Cahiers de l'ASELF, 12 (4), 4-11.

Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (16 October 2015). Evaluation de la connaissance relationnelle chez les enfants dysphasiques [Poster presentation]. 2ème Journée de Recherche Clinique de la CPLU, Liège, Belgium.

Krzemien, M., Leroy, S., & Maillart, C. (2015). Évaluation du raisonnement analogique et des connaissances relationnelles d'enfants présentant une dysphasie. Revue de Neuropsychologie, Neurosciences Cognitives et Cliniques, 7 (4), 269-278. doi:10.1684/nrp.2015.0358
Peer Reviewed verified by ORBi

Contact ORBi