Profil

Karous Hamad

MolSys

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Leyh, Bernard  (6)
Nihant, Brigitte  (5)
Dontaine, Matthieu (1)
Heins, Pascal  (1)
Hindryckx, Marie-Noëlle  (1)
Main Referenced Keywords
Modèle scientifique (2); Modélisation (2); Catalysis (1); Chemische Kinetik (1); Cinétique chimique (1);
Main Referenced Unit & Research Centers
DIDACTIfen - Unité de Recherche en Didactique et Formation des Enseignants - ULiège [BE] (1)
Didactique de la chimie- Ulg- Belgique (1)
Main Referenced Disciplines
Chemistry (7)
Physical, chemical, mathematical & earth Sciences: Multidisciplinary, general & others (1)
Education & instruction (1)

Publications (total 9)

The most downloaded
749 downloads
Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (22 October 2016). Modéliser pour comprendre les phénomènes [Paper presentation]. PlayFul Science 10, Bruxelles, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/203817

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (2022). Conceptual change in chemistry schematic modelling: a cross-sectional study of 10th–12th-grade Belgian students. Canadian Journal of Chemistry. doi:10.1139/cjc-2021-0162
Peer Reviewed verified by ORBi

Karous, H. (01 July 2021). Enseignement de la chimie à l'aide de réactions chimiques dans des boîtes de Pétri et de processus de modélisation [Poster presentation]. Practical Chemistry during a Pandemic including a microscale approach.

Karous, H. (04 October 2019). Des expériences à l'échelle microchimie [Paper presentation]. Science on stage Europe.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (August 2017). LEARNING CHEMICAL KINETICS AT SECONDARY SCHOOL LEVEL: MISCONCEPTIONS AND ALTERNATIVE APPROACH [Paper presentation]. The 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland.

Karous, H. (29 June 2017). Expériences pour améliorer l'apprentissage de la chimie par la modélisation [Paper presentation]. Science on stage europe 2017, Debrecen, Hungary.

Nihant, B., Karous, H., & Leyh, B. (08 April 2017). Modellierung der chemischen Kinetik. Entwicklung eines Verständnisses auf molekularer Ebene anhand gezielter Versuche [Paper presentation]. MNU-Bundeskongress, Aachen, Germany.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (22 October 2016). Modéliser pour comprendre les phénomènes [Paper presentation]. PlayFul Science 10, Bruxelles, Belgium.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (16 October 2016). Le rôle de la compréhension de la notion de modèle dans la vision des futurs enseignants des sciences de la structure atomique [Paper presentation]. Week-end jeunes chercheurs WEJCH, Paris, France.

Dontaine, M., Heins, P., Hindryckx, M.-N., Job, P., Karous, H., Leyh, B., Plumat, J., & Schneider-Gilot, M. (March 2016). Des pratiques enseignantes qui font obstacle au rôle des modèles dans la construction des savoirs scientifiques [Paper presentation]. 4ème colloque international de l’ARCD, Toulouse, France.

Contact ORBi